افزایش ارتباطات بین شیعه و سنی عامل انس و الفت بیشتر خواهد شد


افزایش ارتباطات بین شیعه و سنی عامل انس و الفت بیشتر خواهد شد

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: افزایش ارتباطات بین شیعه و اهل سنت عامل ایجاد انس و الفت بیشتر بین مسلمانان خواهد شد.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز شنبه در نشست با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد تقی سبحانی رییس بنیاد فرهنگی امامت و رییس انجمن کلام حوزه‌های علمیه کشور اظهارداشت: زمینه‌های کار در سیستان‌ و بلوچستان وجود دارد و پهناور بودن استان، هم مرزی با کشورهای همسایه، وجود اقوام و مذاهب مختلف، محرومیت‌ها و وجود نیروهای جوان مستعد و با انگیزه باعث می‌شود تا با عنایت بیشتری به کار و فعالیت بپردازیم.
وی افزود: باید در ابعاد مختلف کادرسازی و تقویت نیروی انسانی، افزایش جنبه‌های مهارتی، رشد علمی، معنوی و اخلاقی، طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.
امام جمعه زاهدان گفت: ایجاد فضای همکاری و هماهنگی در سیستان و بلوچستان از دغدغه‌های نهادهای حوزوی بوده که به نظر می‌رسد با وجود محرومیت‌های موجود بسیاری از زیرساخت‌ها وجود داشته و یا قابل ایجاد است.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی در سیستان‌ و بلوچستان خاطرنشان کرد: ذیل قرارگاه فرهنگی کمیته های مختلفی از جمله کمیته امور دینی، آموزش و پرورش و دانشگاه وجود دارد که در قالب این کمیته‌ها فعالیت‌ها هماهنگ می‌شود و بکارگیری نیروهای تربیت شده در بخش‌های مختلف قابل برنامه‌ریزی است.
آیت‌الله محامی بیان کرد: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید افقی روشن در مسیر آینده خود ببینند و احساس نکنند که پس از پایان تحصیل، کار به بن بست خواهد رسید.
وی تاکید کرد: هماهنگی بین اساتید در مرکز کشور، تبیین سیاست‌ها و سپس تقسیم کار مهم است به گونه‌ای که هر یک از اساتید هنگام حضور در استان سیری از مباحث را ارائه و جهت‌گیری‌ها بر اساس شرایط استان و با هدف ایجاد انس، الفت و محبت امت اسلام باشد.
نماینده مقام‌ معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه اهل سنت نیز به تدریج زمینه کار فراهم می شود زیرا تشکیل کلاس‌های تلفیقی بین شیعه و سنی شاید در ابتدا حساسیت‌زا تلقی شود اما در صورت عملکرد درست مورد استقبال نیز واقع خواهد شد.
همچنین رییس بنیاد فرهنگی امامت و رییس انجمن کلام حوزه های علمیه کشور گفت: یکی از مشکلات در حوزه مباحث دینی و فرهنگی، عدم هماهنگی مجموعه‌های متولی است و باید در این جهت طراحی و برنامه‌ریزی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی سبحانی ادامه داد: توسعه منابع انسانی یکی از راهبردهای مهم و مورد تاکید بوده زیرا معتقدیم نیروی انسانی عامل ایجاد تحول در عرصه های مختلف است.
وی بیان کرد: تمرکز بر نخبگان و اقشار مختلف حوزوی و دانشگاهی و ایجاد مراکز تخصصی در سیستان‌وبلوچستان مهم است و عاملی برای نگه داشت طلاب در داخل استان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی