مساجد محور ارتقا دانش عمومی مردم باشند


مساجد محور ارتقا دانش عمومی مردم باشند

عباسی با اشاره به ظرفیت مساجد در جلب مشارکت‌های مردمی و لزوم برگزاری فعالیت‌های مسجد محور گفت: مساجد محور گردهم‌آیی و ارتقا دانش عمومی مردم قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی » امروز(پنج شنبه، ۳۰ دی) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه فرهنگ عمومی از مهم‌ترین بخش‌های ماموریتی شوراست که برگرفته از نگاه آینده‌نگری امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است بر لزوم مشارکت مردم در امور تاکید کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم با مشارکت مردم شکل گرفته است، آن را بهترین فرصت برای دستیابی به اهداف نطام دانست و افزود: باید بسترهای لازم برای حضور مردم در صحنه‌های مختلف را فراهم کرده و خدمت‌رسانی به مردم را ارتقا دهیم.

وی بسیج و نگاه بسیجی را فرصتی دانست که مورد غفلت واقع شده است و اظهارکرد: مدیران باید در میان مردم باشند تا شکاف بین مردم و مسئولین از بین رفته و یا کمتر احساس شود زیرا همین فاصله موجب بی‌اعتمادی مردم به دولت و نظام در دوره قبل شد که به تبع آن امید مردم نیز کاهش یافت.


عباسی ناامیدی مردم را عاملی برای سواستفاده دشمن و تهدید علیه نطام دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در مقابله با این تهدید عاملی موثر است.

وی با اشاره به نقش آفرینی رسانه‌ها در جامعه، رسانه را عاملی موثر در جلب مشارکت مردم دانست و بیان کرد: متاسفانه استفاده کمی از فضای رسانه‌ای داریم درحالیکه باید رسانه‌ها را منسجم کرده و برای پیشبرد اهداف انقلاب جهت‌دهی کنیم.

استاندار گیلان ادامه داد: مهندسی فرهنگی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد که بارها نیز رهبر معظم انقلاب بدان تاکید داشتند اما ما به بیراهه رفته و سلیقه‌ای برخورد کردیم.

وی ظرفیت مساجد در جلب مشارکت‌های مردمی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه مساجد محور گردهم‌آیی و ارتقا دانش مردم قرار گیرند تصریح کرد: ماذنه‌های مساجد نباید خاموش باشد بلکه باید اذان در شهر شنیده شود تا باعث تقویت روحیه معنوی جامعه شود.


عباسی خواستار اجرای فعالیت‌ها با محوریت مساجد شد و بیان کرد: دولت مردمی و انقلابی، اعتماد مردم را جلب کرده و تمام فعالیت‌هایش امید آفرین است.

وی با اشاره به ناامیدی موجود در جامعه در دولت قبل و بیان اینکه آیت‌الله رییسی زمانی دولت را به دست گرفت که مردم کاملا مایوس و ناامید بودند اذعان کرد: با روحیه انقلابی و جهادی توانستیم اوضاع را مدیریت کرده و در بحث واکسیناسیون که مردم به مرزهای کشورهای همسایه جهت تزریق واکسن کرونا مراجعه می‌کردند، به مرحله‌ای برسیم که امروز ما از مردم تقاضا می‌کنیم برای دریافت واکسن به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کنند.

استاندار گیلان بر بیان خدمات دولت به مردم تاکید کرد و اظهارداشت: در خصوص رفع تحریم‌ها گام‌های موفقیت‌آمیز بسیاری برداشته‌ایم و باید اینها به مردم گفته شده تا آگاه شوند و در مقابل دروغ‌پراکنی‌های دشمن هوشمندانه برخورد کنند.

عباسی در پایان با بیان اینکه ارتیاط قوی و گسترده‌ای میان بخشداران، دهیاران، پایگاه‌های بسیج، مساجد، ائمه جماعت و هیئت امنا در حال شکل‌گیری است خاطرنشان ساخت: امامزاده ابراهیم قطب فرهنگی استان است و در همه ایام سال شاهد حضور مسافران در این مکان زیارتی هستیم و باید بدان نگاه ویژه شود.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی