فرار میمون های آزمایشگاهی در پی تصادف رانندگی


شب گذشته برای ساکنان پنسیلوانیا در ایالات متحده شبی همراه با استرس بود...

فرار میمون های آزمایشگاهی در پی تصادف رانندگی

شب گذشته برای ساکنان پنسیلوانیا در ایالات متحده شبی همراه با استرس بود زیرا در رویدادی نادر که بی شباهت به فیلم های ترسناک نیست، تعدادی از جانوران و میمون های مورد استفاده در آزمایش های پزشکی طی یک تصادف رانندگی از کامیون حمل خود گریختند.

به گزارش سیناپرس، شب گذشته به ساکنان مناطقی از پنسیلوانیا هشدار داده شد تا به جانوران و به ویژه میمون هایی که پس از تصادف یدک ‌کش حامل حیوانات آزمایشگاهی وارد شهر شده اند، نزدیک نشوند.

پلیس ایالتی پس از وقوع این تصادف در بعد از ظهر جمعه در بزرگراه ایالتی، از مردم خواست که به دنبال میمون های ماکاک سینومولگوس نگشته و درصورت مشاهده آن ها به هیچ عنوان به این جانوران نزدیک نشده و سریعا با پلیس تماس بگیرند.
به گفته مقامات محلی، نگرانی اصلی در مورد حیوانات فرار کرده این است که این جانوران اهلی نبوده و در یک قلمرو ناشناخته هستند و به سختی می توان گفت که آنها در برابر نزدیک شدن انسان ها چه واکنشی نشان خواهند داد.

به گفته مقامات، چندین میمون در پی این تصادف از کامیون حمل آزمایشگاه فرار کرده و به نظر می رسد تاکنون تمامی آن ها شناسایی و جمع آوری شده و تنها یک میمون همچنان فراری است. شب گذشته علی رغم سردی بسیار زیاد هوا، عملیات شناسایی و جستجو ادامه داشته و تلاش می شود این جانور سریع تر پیدا شده و به آزمایشگاه منتقل شود.فرار میمون های آزمایشگاهی در پی تصادف رانندگی

به گزارش سیناپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در این رابطه گفت که این آژانس کمک های فنی لازم را به پلیس ایالتی ارائه می دهد. به گزارش سیناپرس،به گفته آژانس، محموله میمون‌ها پس از ورود صبح جمعه به فرودگاه کندی نیویورک از موریس، در مسیر یک مرکز قرنطینه مورد تایید بود.

مکان آزمایشگاه و نوع تحقیقاتی که میمون‌ها برای آن تعیین شده بودند، هنوز مشخص نیست اما از میمون ‌های سینومولگوس اغلب در مطالعات پزشکی استفاده می ‌شود. در سال ۲۰۱۵ مقاله ای در وب سایت مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی منتشر شد که از این جانور به عنوان پرمصرف ترین پستانداران در مطالعات سم شناسی پیش بالینی نام برد.

به گزارش سیناپرس، نیروهای پلیس و آتش نشانان از فناوری هایی همچون تصویربرداری حرارتی برای پیدا کردن حیوانات استفاده کرده و یک هلیکوپتر نیز برای افزایش سرعت عمل، وارد میدان شد. بر اساس اعلام شاهدین، راننده یک وانت برای اجتناب از تصادف با یک گربه از مسیر خود منحرف شده و به کامیون حمل این جانوران برخورد کرد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: apnews

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* فرار میمون های آزمایشگاهی در پی تصادف رانندگی[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟