شمس: AFC در 2 سال گذشته هیچ کاری برای فوتسال انجام نداده است


شمس: AFC در 2 سال گذشته هیچ کاری برای فوتسال انجام نداده است

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: افرادی که در AFC حضور دارند و ایرانی هستند باید فشار وارد کنند تا برای فوتسال کاری انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان- تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان که در رقابت‌های آسیای مرکزی (کافا) حضور دارد در ۲ بازی گذشته خود موفق شده نمایش بسیار موفقی داشته باشد. ملی پوشان بانوان کشورمان در اولین بازی خود ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۲ از پیش رو برداشتند و شب گذشته هم در دومین بازی توانستند با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد تاجیکستان میربان رقابت‌ها عبور کنند. حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان درباره عملکرد بانوان ایران در مسابقات کافا صحبت‌هایی انجام داد.

نظرتان را درباره نتایج تیم ملی فوتسال بانوان در رقابت‌های کافا توضیح می‌دهید؟

بانوان فوتسال ایران در این دوره از رقابت‌ها خودشان را آنقدر قدرتمند نشان دادند که هیچ تیمی حریف آن‌ها نیست. این نتایجی که تیم ملی به دست آورده، قدرت فوتسال ایران را نشان می‌دهد. به اعتقاد من بانوان ایران در رقابت‌های کافا قهرمان خواهند شد و بعد از این بازی‌ها باید خودشان را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده کنند.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران به خاطر شرایط کرونایی که در کشور وجود داشت، ۲ سال در هیچ اردو و تورنمنتی حاضر نشدند و همین موضوع باعث شد به ملی پوشان لطمه بدی وارد شود.

آیا ۲ سال تعطیلی از رقابت‌ها در عملکرد بازیکنان در مسابقات کافا تاثیرگذار بود؟

به خاطر لیگ قدرتمندی که فوتسال بانوان دارد و همچنین چند بازیکن ما هم در خارج از ایران بازی می‌کنند، همه این‌ها باعث شده بازیکنان همیشه در جریان بازی باشند. از طرفی باشگاه‌های ما بسیار حرفه‌ای هستند و موفق شدند بازیکنان را به سطح آمادگی خوبی برسانند. بنابراین تا زمانی که لیگ قدرتمندی داریم، نباید از کرونا و تعطیلی مسابقات فوتسال واهمه داشته باشیم. تنها ناراحتی ما از AFC این است که چرا فوتسال را رها کرده است؟ افرادی که در AFC حضور دارند و ایرانی هم هستند باید این فشار را وارد کنند که برای فوتسال کاری انجام شود. متاسفانه آقایان فقط در جلسات AFC شرکت می‌کنند و هیچ کارایی برای کشورمان ندارند.

مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان آسیا ۲ سالی می‌شود که به خاطر شرایط کرونا برگزار نمی‌شود و AFC قصد دارد با فروکش شدن این ویروس منحوس کرونا رقابت‌های آسیایی را تیر ماه در امارات برگزار کند.

آیا لیگ قهرمانان فوتسال آسیا امسال برگزار می‌شود؟

تا آنجایی که من اطلاع دارم بازی‌ها قرار است امسال برگزار شود، اما وقتی نزدیک مسابقات می‌شویم مسئولان AFC یا کرونا را بهانه می‌کنند یا نبود حامیان مالی را برای برگزار نکردن بازی‌ها بیان می‌کنند. آن طور که گفتند قرار است لیگ قهرمانان فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۲ امسال در امارات برگزار شود.

تیم ملی فوتسال کشورمان قرار است فروردین ماه سال آینده در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا شرکت کند و شمسایی سرمربی جدید تیم ملی برنامه ریزی‌هایی انجام داده است تا ملی پوشان کشورمان قبل از شروع جام ملت‌ها در چند تورنمنت بین المللی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید

هنوز به آن شیوه بازی که مد نظرمان است نرسیده ایم

از برنامه‌های آینده تیم ملی فوتسال توضیح می‌دهید؟

تیم ملی قرار است قبل از شروع جام ملت‌ها در چند تورنمنت مختلف شرکت کند و شک نکنید شمسایی تیم ملی قدرتمندی را آماده خواهد کرد. همچنین شهاب سفال منش دستیار شمسایی قرار است جمعه این هفته به ایران امده و بعد از تکمیل شدن کادر فنی تیم ملی برنامه ریزی‌های لازم برای تمرینات و اردو‌های ملی پوشان شروع خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان