صدور 12 مجوز کارآفرینی و شتاب‌دهنده در خراسان رضوی طی سال جاری


صدور 12 مجوز کارآفرینی و شتاب‌دهنده در خراسان رضوی طی سال جاری

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از صدور 12 مجوز کارآفرینی و شتاب دهنده در استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

علی حسین پور پاکزاد در این خصوص اظهار کرد: با توجه به نیاز استان به شرکت‌های دارای تخصص و سابقه در مباحث توانمندسازی افراد جویای کار و فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار، هدایت صاحبان ایده، پشتیبانی کسب‌وکارها و مشاوره به سرمایه‌گذاران، نقش مراکز مشاوره کارآفرینی در حمایت و ارائه خدمات به اکوسیستم کارآفرینی استان طی سال‌های اخیر و همچنین اعطای مجوزهای تخصصی در حوزه‌های مختلف در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته که معتقدیم ماحصل و خروجی فعالیت این مراکز افزایش ضریب موفقیت کارآفرینان در استان خواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی این اداره کل برای کمک به رفع موانع موجود بر سر راه شتاب‌دهنده‌ها و استارت آپ‌های تحت پوشش آن‌ها خبر داد و افزود: به دلیل ماهیت نوآورانه فعالیت‌های استارت آپی معمولاً مسائل و مشکلات نو ظهوری در هنگام راه‌اندازی این نوع کسب‌وکارها به وجود می‌آید که این اداره کل آمادگی آن دارد به عنوان تسهیلگر این مسائل را پیگیری نموده و مشکلات را از جلوی راه آن‌ها بردارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را یکی از اولویت‌های کارآفرینی در جامعه ذکر کرد و گفت: هم اکنون ۶۶ شرکت در استان در قالب مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی مشغول ارائه خدمت هستند که از این تعداد ۱۰ مرکز در شهرستان‌های گناباد، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، بینالود، تربت جام و سبزوار و مابقی در شهرستان مشهد فعالیت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، حسین پور گفت: امروز مسیر، نگاه و نگرش نسبت به فرصت‌های شغلی تغییر پیدا کرده و یکی از عوامل و راهکارهای پیش رو توجه و تمرکز به مباحث کارآفرینی، بحث ایده‌های جدید و استارت آپ‌ها و خلاقیت است و اگر بخواهیم جامعه‌ای کارآفرین داشته باشیم باید تلاش کنیم تا خانواده‌ها ،نظام تربیتی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ... اصلاح شوند تا بسترهای لازم برای کارآفرینی در کشور مهیا و فراهم شود.

شایان‌ذکر است هم اکنون مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان در زمینه‌های تخصصی از جمله صنعت، IT، کشاورزی، آب‌وفاضلاب، سلامت، بهداشت، انتقال تکنولوژی، سرمایه‌گذاری، معدن، پزشکی، گردشگری، دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌و کارهای کوچک و متوسط، صنعت برق و خودرو، علوم داده، صنایع خلاق و فرهنگی (گردشگری، سرگرمی و آفرینش‌های هنری)، کارآفرینی ورزشی، کارآفرینی سازمانی، سیستم‌های مدیریت و بهبود کیفیت و مشاغل خرد و خانگی خدمت‌دهی انجام می‌دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403/ هر گه که یاد روی تو کردم جوان شدم