200 گروه جدید خودیار در کردستان تشکیل می‌شود


200 گروه جدید خودیار در کردستان تشکیل می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان کردستان گفت: با عنایت به درخواست استان و موافقت دفتر امور خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، مقرر است 200 گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل شود.

حسین رسولی امروز (٤بهمن) در جلسه هماهنگی توسعه گروه‌های خودیار بهزیستی در استان کردستان با اشاره به لزوم افزایش و حمایت از گروه های خودیار اظهار کرد: افزایش اختصاص تسهیلات به این گروه‌ها علاوه بر اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش، سبب پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عدم افزایش پرونده های تحت پوشش بهزیستی و سایر ارگان های حمایتی می گردد.

همچنین محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر ٨۵۰ گروه خدمات مالی خرد (گروه‌های خودیار) در روستاهای استان فعالیت دارند و هفتصد میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک کشاورزی، تسهیلات، دریافت نموده اند.

در این گروه‌های ۱۵ تا ۲۵ نفر از زنان روستائی که با آموزش مٶسسه طرف قرارداد بهزیستی و مجریان محلی، از پس اندازهای اندک خود، به یکدیگر وام پرداخت می‌کنند و بعد از اعتبار سنجی، درچند نوبت بدون ضامن، و صرفا به اعتبار گروه از طرف بانک، به آن‌ها وام پرداخت می‌گردد تا به حل مشکلات اقتصادی خانواده، ایجاد اشتغال های خرد خانگی و ارتقاء وضعیت زندگی اعضاء بیانجامد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟