مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی پس از حدود 4 هفته دوباره سه‌رقمی شد


مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی پس از حدود 4 هفته دوباره سه‌رقمی شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته 170 نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که نشان می دهد پس از چهارهفته، دوباره تعداد مبتلایان در استان سه رقمی شده است.

دکتر محمدامین ولیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد که وضعیت ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی، روند صعودی پیدا کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

وی اضافه کرد: البته از این تعداد، ۵۹ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که نشان می دهد بستری شدگان، افزایش چندانی نیافته و رشد مربوط به مبتلایان سرپایی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۵۹ نفر رسیده است.

ولیزاده ادامه داد: در حال حاضر، ۹۳ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۱ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با اشاره به فوت یک نفر در آذربایجان غربی آن هم در شهرستان سلماس طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۵۶ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۲۶ هزار نفر در آذربایجان غربی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

۵.۲ درصد مبتلایان و ۵.۵ درصد فوتی های ناشی از کرونا در کشور مربوط به آذربایجان غربی است.

این استان، سهمی ۴.۱ درصدی از جمعیت کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی