برخی خلاء های قانون استفاده از اسلحه توسط محیط‌بانان حل شده است


برخی خلاء های قانون استفاده از اسلحه توسط محیط‌بانان حل شده است

تهران- ایرنا- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون حمایت قضایی و بیمه ای از محیط‌بان جزو اولین مصوبات مجلس بود که نشان از اهتمام این نهاد به حوزه محیط‌بانی است، گفت: بخش زیادی از بلاتکلیفی این حوزه رفع شده و به دنبال حل و فصل بقیه آن هستیم.

سمیه رفیعی روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این پرسش که قانون حمایت از محیط‌بانان کارایی لازم را ندارد، اذعان داشت: قانون، کارایی لازم را دارد اما حتی اگر قانون در برخی مسائل صراحت دقیق داشته باشد باز نظر قاضی منجر به صدور رای می شود و ممکن است برداشت آنها از قانون متفاوت باشد.

وی افزود: نظر قضات برای صدور رای در مورد موضوع محیط‌بانان در درگیری ها متفاوت است اما اینگونه نیست که قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث حمل سلاح توسط نیروهای محیط‌بانی اظهار نظرهای متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند مدل سلاح های محیط‌بانان باید شبیه نیروهای انتظامی باشد و یکسری از اساتید محیط زیست نیز می گویند؛ نباید دست محیط بانان اسلحه باشد.

رفیعی ادامه داد: از طرفی شکارچی تا بُن دندان مصلح و مجهز به آخرین و پیشرفته ترین سلاح روز است، این بلاتکلیفی باید یکبار درست شود.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان دستورالعملی برای استفاده از اسلحه دارند که باید آن را رعایت کنند، تاکید کرد: بحث آموزش به محیط‌بانان ضعیف است، باید این موضوع را جدی بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟