آغاز طرح آهن یاری و مکمل ویتامینD در کاشان


آغاز طرح آهن یاری و مکمل ویتامینD در کاشان

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از آغاز اجرای طرح آهن یاری و مکمل ویتامین D برای دانش آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم این شهرستان خبر داد.

حسین محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آشنایی و ترویج فرهنگ پیشگیری و مراقبت از خود، مهم‌ترین اولویت تأمین سلامت جامعه است که با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

وی افزود: طرح آهن یاری یکی از برنامه‌هایی است که به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از کم‌خونی و فقر آهن آنها پیگیری می‌شود و در این راستا ۱۳۰ هزار قرص آهن برای مصرف هفتگی در مدت چهار هفته در اختیار دانش آموزان دختر قرار گرفت.

محمودی با اشاره به نیمه‌حضوری بودن کلاس‌های آموزشی، تصریح کرد: مکمل‌ ویتامین«D» نیز با توزیع ۱۵۰ هزار قرص برای مصرف ماهانه یک قرص برای دانش آموزان دختر و پسر بر اساس برنامه زمانبندی مناسب با مشارکت خانواده‌ها اجرا می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، گفت: طرح‌های سلامت‌محور با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان در قالب تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود که مدارس پویا، سنجش قد و وزن، تغذیه سالم، طرح نوجوان سالم، یاریگران زندگی و المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای بخشی از این برنامه‌ها هستند.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش در کشورهای توسعه یافته، به‌عنوان رکن اصلی توسعه آگاهی اجتماعی مورد توجه قرار دارد و برای فرهنگ سبک زندگی سالم و ارتقای سواد سلامت باید از دوران مدرسه ترویج کرد.

به گفته ایسنا، آیین آغاز طرح آهن یاری و مکمل ویتامین دی در دبیرستان حاج علی پیوندی کاشان برگزار شد و حدود نیمی از جمعیت ۶۰ هزار نفری دانش آموزان این شهرستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه