68 قالیباف چاراویماقی تسهیلات کم بهره دریافت کردند


68 قالیباف چاراویماقی تسهیلات کم بهره دریافت کردند

مراغه- ایرنا- مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان چاراویماق گفت: از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان مبلغ یک میلیارد و 615 میلیون تومان برای 68 قالیباف شهرستان که عضو شبکه قالیبافی هستند، پرداخت شد.

آیت شاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بهبود معیشت و اشتغال پایدار شاغلان حوزه قالیبافی شهرستان از اهداف حمایتی بنیاد مستضعفان از قالیبافان چاراویماق است.

وی افزود: این تسهیلات بعد از شبکه‌سازی آموزش تامین نهاده به صورت قرض الحسنه و با کارمزد ۴ درصد و با دوره تنفس ۶ تا ۱۲ ماه و بازپرداخت ۶۰ ماهه به فعالان این بخش و با معرفی عامل توسعه قالیبافی نهاد آبادانی و پیشرفت و تایید راهبر اشتغال بنیاد علوی پرداخت شده است.

مسئول نهاد پیشرفت چاراویماق بیان کرد: رسته قالیبافی یکی از رسته های اصلی و شغل های قابل توجه شهرستان بوده و مراحل شبکه سازی و آموزش که به صورت مستمر در جریان است.

به گزارش ایرنا، چاراویماق با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است و جمعیت روستایی این شهرستان بیش از ۲۲ هزار نفری است؛ در این راستا بنیاد مستضعفان چند سالی است که با هدف محرویت زدایی و شناساندن پتاسیل‌های شهرستان در چاراویماق حضور پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟