سامانه بارشی آذربایجان غربی را فرا می گیرد


سامانه بارشی آذربایجان غربی را فرا می گیرد

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی از روز چهارشنبه با آغاز فعالیت در مناطق مرکزی به تدریج استان را فرا می گیرد.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه همراه با بارش برف و وزش باد بوده و لازم است شهروندان موارد ایمنی را در سفرها مد نظر داشته باشند، کشاورزان نیز باید توصیه های کارشناسان را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه چهارشنبه صبح و پنجشنبه شب خواهد بود ادامه داد: کاهش دید در جاده ها، کولاک برف و لغزندگی جاده ها برای استان در روز چهارشنبه تا پایان هفته پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان به صورت موقتی از شب گذشته رو به افزایش گذاشته به طوریکه دمای ارومیه ۶ درجه سانتی گراد افزایش یافته است اما این روند موقتی است و از روز جمعه مجدد هوا سرد می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی از استان گزارش نشده است، افزود: تکاب سردترین شهر منطقه در ۲۴ ساعت گذشته با دمای منفی ۱۵ درجه سانتی گراد بود.

صابری اضافه کرد: پیرانشهر با دمای مثبت هفت درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بوده و دمای ارومیه نیز بین منفی ۹ و مثبت یک در نوسان بوده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارندگی در آن ثبت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329