نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین اردستان گشایش یافت


نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین اردستان گشایش یافت

کاشان - ایرنا - نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین اردستان روز سه شنبه در آیینی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان و بانوان کارمند شاغل در دستگاه‌های اجرایی، بانوان کارآفرین و تولیدکنندگان در سالن رحمت این شهرستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری اردستان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س)، روز زن و گرامیداشت مقام مادر در راستای حمایت از بانوان کارآفرین و با حضور بانوان عضو مرکز آموزش فنی و حرفه ای، اداره بهزیستی، آموزش و پرورش، کانون مهر و مهتاب، انجمن طلایه داران میراث ماندگار مهاباد، اداره میراث فرهنگی و امور بانوان فرمانداری اردستان برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های آنان برگزار شد.

مریم عرب افزود: افزون بر ۱۶ غرفه فعال شامل صنایع دستی، خشکبار، عروسک‌سازی، جعبه‌های هدیه، چاپ روی اجسام، میناکاری روی مس و سفال، کار روی چوب، قلاب‌بافی، سرویس آشپزخانه، پته دوزی، تریکو دوزی، گلدوزی، فرشینه‌بافی، تابلو فرش، ترشیجات، انواع رب و محصولات کشاورزی، فرآورده‌های خانگی، قالیبافی و گلیم‌بافی از روستاهای مختلف اردستان در این نمایشگاه حضور دارند.

این مسوول خاطر نشان کرد: نقش زنان در جامعه اهمیت فراوانی دارد، چرا که آنان با فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر زیادی در توسعه یک جامعه دارند و شماری از بانوان با اراده، پشتکار و ایجاد کارگاه‌ها افزون بر درآمدزایی خود، برای شماری از بانوان سرپرست خانوار نیز اشتغالزایی کرده‌اند.

وی با ابراز خرسندی از حضور مسوولان در افتتاحیه این نمایشگاه از تمامی دست‌اندرکاران که در برگزاری این نمایشگاه مساعدت داشتند، قدردانی کرد.

این نمایشگاه از پنجم بهمن ماه به مدت سه روز از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح و ۱۶ الی ۲۰شب جهت بازدید عموم شهروندان در سالن رحمت برقرار است

نمایشگاه، نمایانگر توانمندی‌های بانوان

فرماندار اردستان نیز در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستاوردهای بانوان کارآفرین با همت امور بانوان فرمانداری و با همکاری برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برپا شده که نشان دهنده توانمندی های بانوان شهرستان در حوزه اقتصادی است.

حمیدرضا تاملی گفت: در این روزها که شیوع کرونا، اقتصاد و معیشت خانواده‌ها را تحت تاثیر قرارداده، بانوان‌ اردستان در کنار همسران خود در منزل به کمک اقتصاد خانواده آمده‌اند که ثمره آن در این نمایشگاه مشاهده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نکته جالب و مهم این نمایشگاه استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه اجتماعی در بازاریابی و فروش محصولات است که اکثر غرفه‌ها از آن بهره می‌برند که نشان از توانمندی فناوری اطلاعات است.

فرماندار اردستان اظهار داشت: استفاده از بستر فضای مجازی در بخش اقتصاد اهمیت زیادی دارد اما به دلیل بضاعت کم‌ بخشی از کارآفرینان موضوع بازاریابی برای غرفه‌داران مشکل است که باید ترتیبی داده شود تا آنان نیز بتوانند تولیدات خود را به بازار عرضه کنند.

تاملی اضافه کرد: برخی از این افراد مشکل مالی دارند که باید از اعتبارهای در اختیارمان مشکل آنان را رفع کنیم؛ امید می‌رود در دهه مبارک فجر نمایشگاه وسیع‌تر برپا شود.

نمایشگاه، زمینه‌ساز عرضه استعدادهای بانوان

امام جمعه اردستان نیز گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان کارآفرین زمینه‌ساز عرضه استعدادها و محصولات تولیدی بانوان این شهرستان است.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری افزود: این موضوع نشانده این است که بانوان هنرمند در صورت حمایت می‌توانند برای شهرستان مفید باشند.

وی ادامه داد: کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه شده برای استفاده تمامی خانواده ضرورت دارد که با قیمت مناسب در دسترس مردم است.

امام جمعه اردستان خاطر نشان کرد: بانوان کارآفرین در صورت حمایت از سوی دستگاه‌ها می توانند فعالیت خود را گسترش دهند و در نتیجه زمینه فروش بیشتری فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام دهشیری اظهار امیدواری کرد که چنین نمایشگاه‌هایی طی سال در اردستان برپا شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403