33 کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان- بیرجند در حال ساخت است


زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: 33 کیلومتر...
زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: 33 کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی زاهدان - بیرجند با اعتباری افزون‌بر سه هزار و 100 میلیارد ریال در حال ساخت است.

عطاءاله اکبری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طول کلی مسیر ارتباطی زاهدان - بیرجند در حوزه استحفاظی این اداره‌کل ۲۱۱ کیلومتر بوده که ۸۵ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده و به بهره‌‍برداری رسیده است.

وی راه‌ها را مهمترین ابزار رسیدن به توسعه در هر منطقه‌ای عنوان کرد و افزود: از ۳۳ کیلومتر بزرگراه که در مسیر ارتباطی زاهدان - بیرجند در حال ساخت است پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری ۱۰ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که توسعه بزرگراه‌ها در استان با هدف رشد ترانزیت از بندر چابهار، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، کاهش زمان سیر، کاهش مصرف سوخت و ایمنی سفر کاربران جاده‌ای در دستورکار این اداره‌کل قرار گرفته است تصریح کرد: ۹۳ کیلومتر باقی‌مانده از مسیر زاهدان - بیرجند برای تبدیل به باند دوم نیازمند ۹۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه راه‌ها در توسعه هر منطقه نقش مهم و تاثیرگذاری برعهده دارند و استاندارد بودن آنها بهترین بستر و مسیر در تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در طرح‌های اقتصادی بشمار می‌رود این اداره‌کل با فعال کردن ۱۱ کارگاه راه‌سازی تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت راه‌ها و تبدیل آنها به بزرگراه‌ها بکار بسته است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته