گیاه دارویی آنغوزه در فسا کشت شد


گیاه دارویی آنغوزه در فسا کشت شد

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برای نخستین بار کشاورزان فسایی اقدام به کاشت گیاه دارویی آنغوزه در هفت هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کردند.

ناصر انصاری چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاشت آنغوزه در اراضی کشاورزی این شهرستان از نیمه دی ماه تا پایان دی ماه گذشته به صورت بذری انجام گرفته است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیر جهاد کشاورزی فسا بیان کرد: در هر هکتار هفت هزار دانه بذر آنغوزه کشت شده است، این گیاه امکان کشت نشایی را نیز دارد که دوره رشد و دستیابی به عملکرد را کوتاه تر می کند.

انصاری با اشاره به اینکه آنغوزه در پنج تا هفت سالگی به بار می نشیند، ابراز کرد: پیش بینی می شود از چند سال آینده سالانه بیش از ۱۵۰ کیلوگرم صمغ آنغوزه که بسیار ارزشمند و اقتصادی است در شهرستان فسا تولید و به بازار های بین المللی عرضه شود.

وی با بیان اینکه برداشت دستی آنغوزه در طول قریب به چهار ماه از سال انجام می شود، اظهار کرد: توسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می تواند در اشتغالزایی در طول سنوات آینده موثر و مفید باشد.

گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصا افغانستان و ایران است که از خواص آن گیاه می توان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نظارت‌ مطلوب منجر به سلب استقلال و جسارت سازمان نمی‌شود