طرح بهارستان برق در 230 روستای کرمان اجرا شد


طرح بهارستان برق در 230 روستای کرمان اجرا شد

کرمان - ایرنا - مجری طرح بهارستان شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح در شمال این استان از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است گفت: این طرح به‌صورت کامل در 230 روستای کرمان اجرا شده و به اتمام رسیده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، سعید زمانی افزود: طرح بهارستان اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند تا شبکه برق روستاها را بهسازی ‌کنند.

وی تاکید کرد: این طرح کاملا روستامحور است و اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه‌های برق روستایی، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات عوارض برق تأمین شده است.

مجری طرح شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان اظهار داشت: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف طرح بهارستان محسوب می شود.

وی بیان کرد: تاکنون در قالب طرح بهارستان هزار و ۲۵ پایه فرسوده تعویض و تعداد ۴۳۴ اصله پایه جابه جا شده و در راستای رفع مشکلات حریم، فرسودگی و اصلاح شبکه بیش از ۵۲ کیلومتر شبکه احداث شده است.

زمانی با بیان اینکه روستاهای مشمول این طرح در استان کرمان پراکنده هستند، اظهار داشت: چهار روستای فاقد برق در شهرستان های کرمان، شهربابک و زرند شامل حدود ۵۰ خانوار روستایی با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ برق دار شدند.

مجری طرح شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان‌ تصریح کرد: در مجموع اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع در ۲۳۰ روستای شمال این استان تا دهه فجر به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای رفع افت ولتاژ در روستاهای شمال استان کرمان بیش از ۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۲۱ دستگاه ترانس ۲۰۰ کاوا، ۱۱ دستگاه ترانس ۱۰۰ کاوا، ۲ دستگاه ترانس ۵۰ کاوا، ۲ دستگاه ترانس ۴۰۰ کاوا و یک دستگاه ترانس ۲۵ کاوا و همچنین ۱۸ عدد تابلو توزیع نصب شده است.

زمانی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح های بهارستان اصلاح روشنایی معابر روستاها است گفت: تاکنون بیش از ۵۳۰ چراغ روشنایی معابر در روستاهای شمال استان کرمان نصب شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح بهارستان در ۲۳۰ روستای شمال استان کرمان بیش از ۱۰۰ هزار مشترک روستایی از خدمات بهسازی و اصلاح شبکه توزیع برخوردار شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز