استقبال دانش آموزان البرزی از کارگاه بین المللی ریاضی


استقبال دانش آموزان البرزی از کارگاه بین المللی ریاضی

کرج-ایرنا- دانش آموزان استان البرز روز پنجشنبه با حضور پررنگ خود در کارگاه بین المللی «کارسوق» ریاضی به فراگیری روش های نوین این علم پرداختند.

به گزارش ایرنا، این کارگاه آموزشی با مشارکت پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی آموزش و پرورش ناحیه سه و دانشگاه خوارزمی کرج در قالب کارگاه آموزشی و مهارتی در حال برگزاری است.

کارگاه آموزشی " کارسوق" بین المللی ریاضی در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه جاری در سالن اجتماعت دانشگاه خوارزمی کرج برنامه ریزی شده است.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در حاشیه این کارگاه به ایرنا ، گفت: این کارسوق با هدف پیشگیری از ریاضی هراسی، استفاده از روش های نوین آموزشی در ریاضی و تاب آوری در ریاضیات سازماندهی شده است.

مهدی آقابالی اظهارداشت: بسیاری از افراد جامعه دچار ریاضی هراسی هستند و گمان می‌کنند پرداختن به ریاضی نیاز به استعداد و هوش فوق‌العاده‌ای دارد.

وی بیان داشت: این باور می‌تواند ریشه در تجربه‌ای ناخوشایند از شیوه‌ی آموزش غلط، باورهای ذهنی و منفی القاء شده از سوی اطرافیان و محتوای آموزشی غیراستاندارد و نامتناسب با تحولات روز تکنولوژی و دانش داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروزه در دنیا یکی از شاخه‌های پررونق در آموزش ریاضی به مفهوم « تاب‌آوری در ریاضیات » پرداخته و تلاش دارد با شیوه‌هایی علمی میان افراد، به ویژه دانش‌آموزان، و ریاضیات آشتی برقرار کند.

آقابالی یادآورشد: دراین کارسوق با به ‌کارگیری شیوه‌هایی جذاب، منطبق بر یافته‌های علمی دنیا و با تمرکز بر افزایش تاب‌آوری، تلاش خواهد شد تا فهمی عمیق از ریاضیات به صورت تئوری و در قالب بازی‌های طراحی شده به مخاطبین ارائه شود.

وی ادامه داد: در این کارگاه پروفسور جین آبرامز که از ریاضی‌دانان برجسته‌ی دنیا، مُبدع نظریه‌ی گراف جبرها و استاد تمام دانشگاه اسپرینگز کلورادو هستند، یک سخنرانی با عنوان « جبر مجرد و دامپزشک دیوانه » برای دانش آموزان استان البرز ارائه می کنند.

وی عنوان کرد: این دوره آموزشی برای دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم دوره اول و دوم متوسطه مدارس استان البرز تدارک دیده شده است.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج افزود: این پژوهش سرا همواره در راستای اشاعه‌ فرهنگ پژوهش با تدارک برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی تلاش می کند تا مخاطبین نوجوان با دانش دنیا آشنایی پیدا کنند و از تجربیات برون مرزی بهره مند شوند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آوز دارد که حدود نیمی ازآن در مدارس متوسطه تحصیل می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها