افزایش 10 برابری اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد طی یک هفته


افزایش 10 برابری اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد طی یک هفته

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سرایت 10 برابری اُمیکرون نسبت به سایر سویه های کرونا هشدار داد.

احمد زاده در نشست اضطراری ستاد کرونا گفت" شرایط استان را بسیار خطرناک دانست و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه و ادارات استان الزامی است.

وی اظهار کرد: اُمیکرون از شهرستان گچساران شروع شد، با این حال رشد آلودکی اُمیکرون در بویراحمد افزایش یافته است، اُمیکرون در استان در حال فراگیر شدن است، به ترتیب در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه آلوده به اومیکرون شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وضعیت به گونه ای است که از ۹۰ تست تشخیصی کرونا، ۷۰ نفر اُمیکرون تشخیص داده شده اند، سرعت سرایت این سویه از سویه هم بسیار بالاست، و از سویه دلتا ۵ برابر سریع تر سرایت می کند.

احمدزاده تصریح کرد: در حال خارج شدن از از وضعیت آبی هستیم و به رنگ زرد نزدیک می شویم، وقتی استانی درگیر اُمیکرون شود، مراحل رنگ بندی ها بی اثر است، و باید گفت به محض غالب شدن اُمیکرون باید وضعیت قرمز اعلام شود

وی با بیان اینکه نگرانی ما بخاطر بیماری کرونا نیست، بلکه به خاطر شیوع اُمیکرون است، ادامه داد: به دلیل وضعیت آبی، مدتی تجمعات استانی به وضعیت عادی برگشته بود، اما در وضعیت فعلی باید از تجمعات پرهیز شود، مجالس ختم و عروسی باید کنترل شود، نهادهای متولی از تجمعات جلوگیری کنند، شرایطی پیش بیاوریم که جلوی گسترش فوق العاده را بگیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این پیش بینی هست که دو هفته آخر بهمن ماه وارد پیک اُمیکرون می شویم، و این پیک تا بعد از عید نیز خواهد بود.

احمد زاده تصریح کرد: همه دستگاه های دولتی وظیفه دارند از روز شنبه کنترل های لازم را برای ورود کارکنان داشته باشند، درب ورودی ساختمان های کنترل شود، شرایط را برای دیگر کارمندان ایمن شود.

وی با بیان اینکه مردم هوشیار باشند، از ماسک استفاده شود و فاصله اجتماعی رعایت شود، کسانی که مشکوک هستند به ادارات و بیرون از منزل نروند، گفت: برای دورکاری کارمندان فعلا تصمیمی گرفته نشده، راجع به مدارس و دانشگاه ها، شرایط تحصیل حضوری تغییری نکرده، تا زمانی که ستاد کرونای کشور تصمیم گرفته شود. با این حال انتظار هست کلاس های درس با حداقل دانش آموز برگزار شود و خانواده ها رعایت کنند که دانش آموزان ماسک زدن را رعایت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جلسات اداری با حداقل اعضا تشکیل شود، جلسات با پروتکل های بهداشتی برگزار شود. دادگستری، نیروی انتظامی به تجمعات ورود کنند و کنترل کنند.

احمد زاده تصریح کرد: هفته پیش آمار اُمیکرون ۷ نفر بود، الان از ۹۰ تست ۷۲ نفر اومیکرون تشخیص داده شده اند، تغییر یک هفته ای به این شدت دور از انتظار بود، این نشان دهنده این است که استان به شدت دارد درگیر می شود.

وی ادامه داد: مردم مراقبت کنند، مراقبت ها هم به این شکل است که مردم از تجمعات دوری کنند، کسانی که واکسن نزده اند واکسن خود را تزریق کنند. آماری که وجود دارد این است که افرادی که تا دو دُز واکسن زده اند مرگ و میر بسیار پایین می آید و همینطور کسانی که سه دُز واکسن زده اند بیماری بسیار سبک تری را تحمل می کنند.

به گزارش ایسنا، احمدزاده بیان کرد: شهرستان هایی که پزشک متخصص ندارند، علوم پزشکی تلاش کند که این مشکلات رفع شود. در اسفندماه و عید در اوج بیماری خواهیم بود، مردم همکاری داشته باشند که بدون تلفات جانی از این پیک عبور کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه