کرونا/ استان یزد روی دور قرمز شدن


کرونا/ استان یزد روی دور قرمز شدن

یزد- ایرنا- تعداد مناطق کرونایی قرمز استان یزد طی 2 روز گذشته از یک شهرستان به پنج شهرستان افزایش یافت و بر نگرانی‌ها افزود.

در حالی که طی هفته گذشته و در یک خبر غافلگیر کننده اعلام شد شهرستان اردکان یزد تنها منطقه قرمز کرونایی کشور شده است امروز جمعه اعلام شد شهرستانهای مهریز، ابرکوه، خاتم و مروست نیز به این لیست اضافه شد و به رنگ قرمز درآمد.

علاوه بر آن شهرستان های بهاباد، تفت، میبد و یزد نیز به رنگ نارنجی و اشکذر و بافق هم رنگ زرد به خود گرفت تا پازل نگرانی‌ها کامل شود.

کل شهرستان های قرمز کشور تا امروز جمعه هشت بهمن ماه هشت شهرستان اعلام شد که سهم استان یزد پنج شهرستان است یعنی ۶۲.۵ درصد و این نشان از وضعیت نابسامان این استان در شرایط کنونی است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم از چند برابر شدن مراجعات سرپایی و بستری های عادی و آی سی یو در مراکز درمانی استان در هفته ای که گذشت خبر داده است.

اگر شرایط به همین شکل پیش برود بعید نیست که همه مناطق استان یزد به رنگ قرمز یا نارنجی در آید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا از احتمال افزایش شهرهای نارنجی و قرمز طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده در این استان خبر داد.

دکتر ابراهیم سلمانی افزود: اگر شهروندان برای تزریق دز سوم مراجعه نکنند احتمال افزایش شیوع این بیماری در استان وجود دارد.

وی وضعیت فعلی را با توجه به آغاز فصل سرما قابل پیش بینی دانست و تنها راه رهایی از این معضل قرن را زدن واکسن، زدن ماسک، دوری از اجتماعات و رعایت دستورات بهداشتی اعلام کرد.

وی گفت: در صورت عدم مراجعه برای تزریق واکسن، احتمال افزایش مراجعات و بستری های کرونایی وجود دارد

و حالا همه چیز به خودمان بستگی دارد، رنگ های کرونایی استان پر رنگ تر شود یا کم رنگ تر هم به خود ما وابسته است؛ اگر رعایت کنیم و زدن واکسن را جدی بگیریم آسایش ما بیشتر خواهد بود و این به نفع خودمان، خانواده و جامعه است.

اکنون نزدیک به ۳۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت