شکارچیان متخلف در ارومیه به دام افتادند


شکارچیان متخلف در ارومیه به دام افتادند

ارومیه-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت این اداره، در جریان گشت و کنترل مناطق حفاظت شده شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری پنج شکارچی متخلف شدند.

مختار خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری مجاز، یک قبضه اسلحه غیر مجاز، تعدادی فشنگ و ادوات شکاری، ۱۱ قطعه لاشه کبوتر و یک قطعه لاشه کبک کشف شد.

وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند اظهار کرد: هر گونه شکار حیوانات در منطقه ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه گفت: باتوجه به اینکه در سال جاری مجوز شکاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است، بنابراین هرگونه شکار ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون و مقررات بر خورد خواهد شد.

خانی اظهار کرد: مردم، دوستداران و حامیان حیات وحش در صورت مشاهده هر گونه شکار و یا تردد افراد مشکوک، موارد را از طریق شماره تلفن های ۱۵۴۰ و ۳۲۳۸۰۷۳۲ به محیط بانان شهرستان ارومیه اطلاع دهند.

آذربایجان‌غربی به دلیل ظرفیت ویژه جغرافیایی و کوهستانی دارای گونه‌های مختلف پرندگان ماهیان و پستانداران است و شهرستان ارومیه به خاطر دارا بودن مناطق بکر کوهستانی از جمله منطقه مارمیشو، سیلوانا، دره شهدا و تالاب‌های متعدد از جمله دریاچه ارومیه و حیات وحش منحصر به فرد همواره مورد طمع شکارچیان و دشمنان طبیعت بوده است.

مناطق شکار ممنوع ارومیه شامل هفت کیلومتر نوار مرزی و منطقه شکار ممنوع دره شهدا، و همچنین پارک ملی دریاچه ارومیه می باشد که همه ساله مورد طمع شکارچیان قرار می گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نماینده مجلس خواستار حمایت از کشاورزان باروق شد