اولویت اول وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است


اولویت  اول وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است

گرگان - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سیاست و اولویت اول وزارت آموزش و پرورش ریل‌گذاری برای سند تحول بنیادین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید طریفی‌حسینی عصر روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهارداشت: این سند یک دهه قبل به تصویب رسید اما در روند اجرا به اهدافی که تبیین شد، نرسیدیم.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در دوره جدید بنا دارد الگو و مدلی خاص برای این سند بنیادین اجراکند، نبود مدل اجرایی و عملیاتی برای سند، علت اصلی نرسیدن به اهداف مشخص شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اجرای عدالت تربیتی را یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف این نهاد در دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف، حرکت از محیط پیرامونی به سمت مرکز برنامه‌ریزی شده و ما این بار از سمت مرزها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ و پایتخت حرکت می‌کنیم.

طریفی حسینی یادآور شد: این عدالت در واقع عدالت ترمیمی خواهد بود که نگاه و ویژه و تبعیض مثبت برای مناطق محروم خواهیم داشت.

اولویت  اول وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در این مسیر توجه به متاطق محروم و کم‌برخودار است که به همین دلیل قرارگاه عملیاتی محرومیت‌زدایی را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت؛ ۶ ساعت آموزش و تعلیم روزانه، متنوع‌سازی تعلیم، کیفیت‌بخشی آموزش، فاصله گرفتن از حافظه محوری از دیگر اولویت‌های برنانه‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است.

طریفی‌حسینی افزود: در این مسیر یک مدل حکمرانی نیاز داریم و معتقدیم بین کار ما در وزارتخانه و استان‌ها باید نسبت برقرار باشد و معتقدیم‌ باید به سمت مردمی‌سازی و مشارکت مردم در بخش‌های مختلف برویم.

وی یادآور شد: در مسیر ریل‌گذاری سند تحول بنیادین همه ارکان تعلیم و تربیت به اندازه وزارت آموزش و پرورش سهم دارند و در استان‌ها همین سهم بین دستگاه‌ها و ادارات کل تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: نتیجه کار ما در مدرسه مشخص خواهد شد و بنا داریم تا سیاستگذاری و برنامه‌ریزی به کف مدارس برسد.

طریفی‌حسینی گفت: مدیران باید به جوانان اعتماد و آنان را توانمند کنند تا در مسیر انقلاب مسئولیت‌ها را به مدیران جوان گام دوم انقلاب بسپاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: تکریم و معارفه در واقع انتقال تکلیف و تعهد است.

سیدعلی مهاجر در این مراسم اظهارداشت: در گام دوم انقلاب مردم انتظار دارند، مدیران با الگوگیری از گام اول انقلاب و با همان روحیه و تفکر که بر گرفته از توکل است، خدمت کنند.

وی تاکید کرد؛ توسل، توکل و داشتن روحیه انقلابی و جهادی و مجاهدت بدون شک موفقیت به همراه دارد.

دبیر مجمع نمایندگان مردم گلستان و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش زیرساخت توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند.

رمضانعلی سنگدوینی در این آیین خاطرنشان کرد: اگر جامعه و کشوری بخواهد ساخته شود، باید آموزش و پرورش آن ساخته شود و اگر این نهاد آموزشی نبود ما امروز اینجا نبودیم.

وی بیان کرد: هیچ کس تصور نداشت در ایام کرونا شرایط آموزش فراهم شود و براساس زحمات معلمان، باید نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه داشته باشیم.

به اعتقاد وی هر چند طرح رتبه‌بندی معلمان مصوب شد اما هنوز شرایط لازم برای آنان فراهم نیست.

این نماینده مجلس گفت: آینده کشور تضمینش به آموزش و پرورش و تضمین آن نیازمند توجه به معلمان است.

طی حکمی از سوی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سیدرضا نظری به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان منصوب و از زحمات احسان گوهری‌راد مدیرکل سابق این نهاد تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی