تشدید نظارت‌ها در داروخانه‌های سیستان و بلوچستان


تشدید نظارت‌ها در داروخانه‌های سیستان و بلوچستان

دکتر سینا شهرکی از تشدید طرح نظارت بر نحوه توزیع اقلام دارویی با برنامه ریزی و تشکیل تیم های بازرسی از داروخانه ها خصوصی و دولتی و شرکت های پخش در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

به گزارش ایسنا- مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق عامه مردم و رعایت عدالت در توزیع اقلام دارویی، شرکت های پخش موظفند اقلام دارویی را بصورت عادلانه در بین تمامی داروخانه ها توزیع نمایند.

وی افزود: توزیع دارو با استفاده از روش های غیرمتعارف مانند سبد فروشی یا فروش داروهای سهمیه ای و خاص در ازای خرید سایر داروها و همچنین تبعیض در توزیع دارو بین داروخانه ها، خلاف آیین نامه و ممنوع می باشد.

دکتر شهرکی گفت: در رابطه با اقلام دارویی خاص و سهمیه بندی شده، شرکت پخش مکلف به رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل ابلاغی معاونت غذا و دارو می باشد و مسئولیت حسن اجرای با مدیر شرکت پخش می باشد.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در حال حاضر140 باب داروخانه و 30 شرکت پخش در منطقه جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعالیت دارند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

1500 بسته معیشتی بین سیل زدگان کنارک توزیع شد