فرماندار قشم: 32 طرح در قشم افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود


فرماندار قشم: 32 طرح در قشم افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: 32 طرح به اعتبار یک هزار و 219 میلیارد و 90 میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمد محمد حسینی تختی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح‌ها شامل حوزه‌های مختلفی از جمله آب و انرژی، عمران شهری وروستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۳۲ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال در حوزه آب و انرژی جزیره است که مرمت ایستگاه پمپاژ، خط انتقال روستایی، اجرای شبکه داخلی از جمله طرح‌های این بخش است.

فرماندار قشم تصریح کرد: تامین آب ۲ روستای نقاشه و معتمدآباد نیز انجام و آزمایشان آن انجام شده است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بهره‌برداری از شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه متوسط هوایی و زمینی، پست‌های هوایی و زمینی و روشنایی معابر نیز از دیگر طرح‌هایی است که در حوزه انرژی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدحسینی تختی تصریح کرد: در بخش طرح‌های عمرانی شهری و روستایی ۴۹۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طرح از قبیل احداث ساختمانی دهیاری، پارک‌ها، لایروبی اسکله و غیر آن افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: ۱۳۶ میلیارد ریال نیز در حوزه آموزش و پرورش شامل ۲ مدرسه ۶ کلاسه در روستاهای مسن و طبل و نیز نمازخانه مدرسه مسن به بهره‌برداری می‌سد.

فرماندار قشم ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز خانه بهداشت روستای دوستکو و مرکز جامع سلامت روستای گوری در مجموع با ۳۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار نیز در حوزه ورزش و جوانان شامل زمین چمن مصنوعی چند روستا و باشگاه ورزشی جزیره لارک به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد حسینی تختی خاطرنشان کرد: اعتبارات طرح‌ها در همسنجی سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق