استمرار اجرای گشت های مشترک کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی در زاهدان


استمرار اجرای گشت های مشترک کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی در زاهدان

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در 8 ماهه اول سال جاری بیش از 430 مورد بازدید و بازرسی از فروشگاه ها و مراکز عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی و آرایشگاه های بانوان در شهر زاهدان در راستای کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی و حفظ سلامت مصرف کننده انجام شده است.

دکتر مریم بیگمی در گفت وگو با ایسنا افزود: 29 مورد از بازرسی های صورت گرفته با همراهی سایر دستگاه های اجرایی دخیل در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و در قالب بازدیدهای مشترک انجام شده است.

مریم بیگمی، ادامه داد: در طی این بازدیدها بیش از 28 میلیون ارزش ریالی اقلام آرایشی و بهداشتی غیرمجاز کشف شده در این هشت ماهه برآورد شده است و تعداد 25 واحد متخلف نیز به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی شده اند.

وی در رابطه با وضعیت واردات و صاردات اقلام خوراکی و آشامیدنی نیز گفت: در هشت ماهه اول سال جاری حدود 740 مجوز ترخیص کالا برای اقلام خام کشاورزی وارداتی مانند برنج و کنجد صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بیش از 11 درصد رشد داشته است ودر همین مدت 9 فقره گواهی بهداشتی برای صادرات مواد خوراکی و آشامیدنی نیز صادر شده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی