درنگی بر احوال خانواده شهدای مدافع امنیت


درنگی بر احوال خانواده شهدای مدافع امنیت

کرمان- ایرنا- نام جلسه تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت بود اما به نظرم واژگان هم بعضی وقت‌ها در برابر برخی انسان‌ها کم می‌آورند و نمی‌توانند لُب مطلب را ادا کنند.

کداممان می توانیم درک کنیم فرزند شهید نیروی انتظامی که هربار سفره پهن می شود تا شام یا ناهار بخورند، عکس پدرش را کنار سفره می گذارد کنار اعضای خانواده یعنی چه؟

همسر شهید رضا کافی از شهیدان مدافع امنیت کرمان در این مراسم روز سه شنبه در حضور مسئولانی که آمده بودند تا از همسران و فرزندان شهیدان نیروی انتظامی تجلیل کنند اینچنین به زبان آورد؛ سخنانش را به شکل دلنوشته بیان کرد و گفت: وقتی همسرم شهید شد یکی از فرزندانم ۴۰ روزه و دیگری دبستانی بود.

وی افزود: در همه این مدت من شاهدم که هنوز که هنوز است پسرم وقتی می خواهد سر سفره بنشیند عکس پدرش را هم می آورد کنار خودش می گذارد.

این همسر شهید همچنین از بعدی دیگر از زندگی همسرش گفت که قابل توجه بود؛ افزود: بعد از شهادت همسرم هنوز ۲ ماه نگذشته بود که کمیته امداد زنگ زد و گفتند که همسر شما سرپرستی چند یتیم را برعهده داشته است؛ هیچکس حتی من که همسرش بودم اطلاعی نداشتیم.

سخنان این همسر شهید فضای جلسه را خاص کرده بود و بیشتر حاضران به شرایط خانواده های کارکنان نیروی انتظامی فکر می کردند؛ چه زمانی که مشغول فعالیت و جانفشانی برای تامین امنیت و زنده هستند که خانواده هایشان یک لحظه آرامش ندارند زیرا هربار این حس را دارند که ممکن است همسرشان صبح برود و عصر برنگردد و هم به شرایط بعد از شهادت.

درواقع شهیدانی که جانشان را برای آنکه دیگران در امنیت زندگی کنند، فدا می کنند؛ واقعا باید در شرایطشان قرار گرفت تا درک کرد که یعنی چه. درواقع با هیچ واژه یا عبارتی نمی توان توصیف و بیان کرد که خانواده این افراد چه شرایطی را تحمل می کنند.

اما مراسم تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت و تکریم همسران شهدای مدافع امنیت استان کرمان جلوه های زیبایی هم داشت؛ اینکه یادی می شود از خانواده این شهدا؛ همانطور که استاندار کرمان در این نشست به سخنان همسر شهید اشاره و بیان کرد: دل همه ما شکست؛ ما گاهی از خانواده های شهدا غافل می شویم، این خانواده ها تا یک زمانی بعد از شهادت همه اطرافشان هستند اما بعد از مدتی تنها می شوند و وظیفه ماست تا این عزیزان را تکریم کنیم و فراموش نکنیم.

علی زینی وند افزود: در همه کشورها شهدا را بسیار تکریم می کنند و برایشان یادمان می سازند، حتی گاهی خیلی بیشتر از ما. متاسفانه جامعه ما نیز گاهی تحت تاثیر فضاهای مسموم قرار می‌گیرد و از خانواده شهدا غافل می‌شویم.

وی بیان کرد: گاهی هم جوانانی که درباره فلسفه ایثار و شهادت نمی دانند، فکر می‌کنند تکریم خانواده شهدا یعنی ما چیزی اضافه به این خانواده ها می دهیم درحالیکه آنان کل زندگیشان را برای دیگران داده اند.

زینی وند ادامه داد: حال به فرض که کل دنیا را هم به این افراد بدهیم، آیا برای کسی که همسر و فرزندش را از دست داده، جبران می شود؟

استاندار کرمان با بیان اینکه تنها باید از نزدیک ببینیم تا بدانیم خانواده شهدا چه سختی هایی تحمل می کنند گفت: بویژه خانواده های نیروی انتظامی که از همان ابتدا نگرانی دارند و این بهایی است که بخشی از جامعه ما برای امنیت می پردازد.

وی خطاب به همسران شهید گفت: ان‌شاءالله شما هم فرزندانی همانند پدرانشان تربیت کنید و به جامعه تحویل دهید و امیدواریم ما مسئولان نیز قدر بزرگی شما را بیشتر بدانیم.

زینی وند با اشاره به اینکه در جامعه به گونه ای باید فرهنگ سازی شود تا خانواده شهدا را زیاد احترام کنند گفت: تکریم خانواده های شهدا وظیفه ما و خدمت به تداوم امنیت پایدار جامعه است.

وی ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدا افزود: تکریم قلبی خانواده های شهدا مسئولیت همگانی جامعه است.

خانواده شهید همانند خود شهید عزیز است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در آیین تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت و تکریم همسران شهدای مدافع امنیت استان کرمان گفت: خانواده شهید هم همانند خود شهید عزیز است؛ پدر، مادر و همسر وی همه عزیز هستند و در حفاظت از این سرزمین نقش دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی تاکید کرد: امروز سالروز ورود امام(ره) به کشور است؛ امامی که سال ها با از خودگذشتگی برای خدا کار کرد و در نهایت توانست حرکت عظیمی را در راه خدا انجام دهد و با توکل بر خدا انقلاب به این عظمت را رهبری کرد.

تقدیم همراهان در یک عمر زندگی

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به ارزشمندی مقام شهدا گفت: پیروزی و تداوم انقلاب ما به حرمت خون شهدا است و هر چه از همسران شهید یاد کنیم کم است؛ همسرانی که همراهانشان را در سن جوانی و میانسالی به میدان حق علیه باطل رهسپار کردند.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: همسران شهید بار امانتداری بزرگ کردن فرزندان را بتنهایی به دوش می‌کشند و همراهان یک عمر زندگی خود را رهسپار کوی دوست و تقدیم انقلاب کردند و از هرچه که داشتند گذشتند.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در پاسداشت فرهنگ شهادت تصریح کرد: یکی از برکات دومین سالگرد شهید سلیمانی همین فضای مجازی بود که برنامه ها بدرستی در این فضا منعکس شد و در زمینه تولید محتوا کار زیادی انجام گرفت؛ ما هم تکلیف می دانیم فضای مجازی را در دست بگیریم و فضا را از دست آنانی که ارزش های مغایر را اشاعه می دهند بگیریم.

سردار ناظری خاطرنشان کرد: باید سربازانی همچون سردار دل‌ها تربیت کنیم تا در همه عرصه ها همچون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیشتاز باشیم.

به گزارش ایرنا، نهمین همایش اسوه های صبر و مقاومت همزمان با نخستین روز دهه فجر در سالن اندیشه نیروی انتظامی در کرمان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم