بهترین روش خلاص شدن از شر دندان های زرد و نامرتب چیست؟


لبخند زیبا علاوه بر خوشایند کردن حالت صورت، بر اعتماد به نفس افراد می‌افزاید. امروزه، با انجام انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند می‌توان در این زمینه به مراجعه ‌کنندگان کمک کرد.

لبخند زیبا علاوه بر خوشایند کردن حالت صورت، بر اعتماد به نفس افراد می‌افزاید. امروزه، با انجام انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند می‌توان در این زمینه به مراجعه ‌کنندگان کمک کرد. طراحی لبخند یا به عبارتی، اصلاح طرح لبخند به مجموعه‌ای از روش‌ها گفته می‌‌شود که به داشتن لبخندی زیبا‌تر کمک می‌کند. این شیوه‌ها به هماهنگی بخش‌های صورت منجر شده و بر جذابیت چهره می‌افزایند.

بهترین روش خلاص شدن از شر دندان های زرد و نامرتب چیست؟

طراحی لبخند چگونه انجام می شود؟

پیش از اقدام به طراحی لبخند، دکتر هومن عشقی دندانپزشک زیبایی دندان‌ها و لثه‌ی فرد متقاضی را به دقت معاینه می‌کند. هر دوی این موارد باید سالم باشند تا پزشک بتواند لبخندی مناسب اجزای صورت فرد طراحی کند. چنانچه دندان‌های شما دارای پوسیدگی، شکستگی یا فاصله باشند، برخی از آنها کج شده یا کوتاه باشند، ابتدا باید این موارد را برطرف کنید. امروزه پر کردن دندان را با موادی انجام می‌دهند که به رنگ سفید است و به زیباتر شدن نتیجه طراحی لبخند کمک می‌کند.

پس از بررسی دندان‌ها، لثه‌ها نیز معاینه می‌شوند. وجود دندان و لثه‌ی سالم در پروسه اصلاح طرح لبخند بسیار مهم و ضروری است و بدون اطمینان از سلامت کامل دندان و لثه این کار انجام نمی‌شود. در بررسی لثه‌ها اگر عفونت وجود داشته باشد، با مصرف دارو برطرف می‌شود. چنانچه بخش زیادی از دندان توسط لثه پوشیده شده باشد که باعث کوتاه جلوه دادن دندان شود، جراحی لثه صورت می‌گیرد. جراحی لثه به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد و چند روش دارد.

جراحی فلپ لثه: شیار بین دندان و لثه با گذشت زمان محل مناسبی برای تجمع باکتری‌ها که عامل عفونت یا التهاب لثه و پوسیدگی دندان است می شود. در جراحی فلپ، لثه را برش می‌دهند و آلودگی‌ها را پاک می‌کنند. سپس بافت لثه‌ی جدید به دندان پیوند می‌خورد تا دوباره آن را بپوشاند. این پیوند از بافت داخلی دهان فرد که مشابه لثه است انجام می‌گیرد.

بازسازی لثه: در این نوع جراحی با انجام مجموعه‌ای از روش‌ها، بافت لثه را وادار به رشد دوباره و بازسازی می‌کنند. ابتدا با ایجاد یک برش، بخش انتهایی لثه را برداشته و به جای آن پروتئین‌های تحریک کننده تولید بافت یا غشا قرار می‌دهند. این کار باعث از بین رفتن آلودگی‌های موجود در شیار لثه و دندان شده و از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند. به عبارت ساده‌تر، این جراحی برای کسانی انجام می شود که بخش کم‌تری از دندان‌های آنها توسط لثه پوشیده شده باشد و برعکس جراحی افزایش طول تاج دندان است.

افزایش طول تاج دندان: این نوع جراحی مخصوص افرادی است که لبخند لثه‌ای دارند؛ یعنی سطح زیادی از دندان‌ها توسط لثه پوشیده شده است. انجام این جراحی باعث کوتاه‌تر شدن لثه و بلندتر نشان دادن دندان‌ها می شود که در نهایت به داشتن لبخندی زیباتر کمک می‌کند.

بهترین روش خلاص شدن از شر دندان های زرد و نامرتب چیست؟

طراحی دیجیتال لبخند

یک سیستم پیشرفته کامپیوتری به نام DSD با طراحی دیجیتال لبخند، ارزیابی و تخمین نتیجه نهایی را برای پزشک و متقاضی آسان‌تر می‌کند. با کمک این سیستم فرد متقاضی می‌تواند درباره‌ی طرح دلخواه خود با پزشک صحبت کند و نتیجه‌ی ایده خود را پیش از عملی شدن مشاهده کند. همچنین، این مدل سازی دیجیتال باعث صرفه جویی در هزینه‌ها شده و روشی امن است.

انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند

دکتر هومن عشقی به عنوان دندانپزشک سینمای ایران با توجه به شرایط دندان بیمار بهترین روش زیبایی را به او پیشنهاد می دهد. در زیر به معرفی تعدادی از این روش ها خواهیم پرداخت.

لمینت

حتما سلبریتی هایی را دیده اید که دندان های منظم و سفید دارند. بسیاری از بازیگران از لمینت برای زیبایی دندان هایشان استفاده می کنند. روش لمینت دندان یکی از بهترین روش های اصلاح طرح لبخند است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. در واقع لمینت روکشی نازک از جنس‌های مختلف است و با قرار گیری بر روی دندان، عیوب آن را می پوشاند. لمینت یا ونیر در جنس‌های مختلف سرامیکی، چینی یا موارد کامپوزیت رزین ساخته می‌شود که دارای قیمت‌، ماندگاری و کیفیت‌های متفاوت هستند. لمینت حداکثر در دو جلسه توسط پزشک انجام می‌شود و لبخندی زیبا به افراد می‌بخشد. لمینت مناسب با توجه به تصمیم پزشک، تقاضای بیمار و میزان بودجه‌ی وی انتخاب می شود.

ارتودنسی

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان‌ها ارتودنسی است. این روش در بیشتر افراد در سنین مختلف انجام می‌شود و نتایجی پایدار دارد. در ارتودنسی سطوح دندان دستکاری نمی‌شوند. این روش برای افرادی که دندان‌های سالم اما نامرتب دارند بسیار به صرفه است. تنها جنبه‌ی منفی آن طولانی بودن زمان وجود ارتودنسی در دهان است که به دلیل نتایج پایدار آن قابل چشم پوشی است.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان به معنای کاشت دندان است و مناسب افرادی است که دندان‌ خود را از دست داده یا در گذشته آن را کشیده اند. وجود فضای خالی دندان باعث ایجاد جلوه‌ای ناخوشایند به هنگام لبخند زدن می‌شود. ایمپلنت دندان به راحتی این مشکل را رفع می‌کند.

بلیچینگ

سفید کردن دندان یا بلیچینگ یکی از مهم‌ترین موارد طراحی لبخند است که هم توسط روش‌های خانگی و هم توسط پزشک انجام می‌شود. سفید بودن دندن‌ها در نمایش آنها و زیبا جلوه دادن لبخند بسیار تاثیر گذار است.

بهترین روش خلاص شدن از شر دندان های زرد و نامرتب چیست؟

باندینگ

در صورت داشتن فضای خالی بین دندان‌ها، ترک خوردگی، خراش و یا دندان‌هایی که به هر دلیلی تغییر رنگ داده اند، از روش باندینگ دندان استفاده می‌شود تا لبخندی مناسب طراحی شود. از مزایای این روش می‌توان به انجام شدن در زمانی کم اشاره کرد که برای بسیاری افراد مهم است.

ساخت روکش دندان

پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر امکان ساخت روکش‌های دندانی با حالت طبیعی را فراهم کرده و در اصلاح طرح لبخند به پزشکان کمک بسیاری کرده است. روکش‌ها و پروتزهای دندانی امروزه دارای مقاومت و در عین حال زیبایی هستند که نمونه‌های گذشته به این شکل نبودند.

اگر بر اثر شکستگی، فک‌ها در محل صحیح خود قرار نداشته باشند و یا به دلیل مشکلاتی ژنتیکی استخوان‌های صورت دچار مشکل باشند، جراحی فک و صورت انجام می‌گیرد تا لبخندی زیبا برای متقاضی طراحی شود.

مراقبت‌های لازم بعد از اصلاح طرح لبخند

به طور منظم و صحیح مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید. مصرف غذاهای سالم، حذف غذاهای سفت و نوشیدنی‌های گازدار و یا رنگی مانند چای و قهوه، و عدم مصرف شیرینی می‌تواند به سلامت دهان و دندان شما پس از اصلاح طرح لبخند کمک کند. هر چند وقت یکبار برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید.

هزینه انجام اصلاح طرح لبخند

هزینه اصلاح طرح لبخند می‌تواند بسیار متغیر باشد. پزشکی که شما به او مراجعه می‌کنید، نوع لبخندی که برای شما طراحی می‌شود و .... . تکنیک‌ها و روش‌هایی که به کار گرفته می‌شود همه در قیمت نهایی کار تاثیر گذار است.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات خود در مورد لمینت، کامپوزیت ونیر دندان و سایر روش های زیبایی را در وب سایت دکتر هومن عشقی به آدرس www.dreshghi.com مطرح کنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این کنسروهای خوراکی خطرناک را بشناسید