متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی به بانک‌ معرفی می‌شوند


متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی به بانک‌ معرفی می‌شوند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پالایش و تکمیل مراحل ثبت‌نام ٧٧ هزار خانوار در حال انجام است و متقاضیانی که ثبت‌نام‌شان تکمیل شده به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی می‌شوند.

سیدمحسن حمزه‌لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ساخت ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکونی در استان اظهار داشت: تحصیل چهار هزار و ۴٢۶ هکتار اراضی برای برنامه چهار ساله قانون جهش تولید یک رکورد است و پیش از این، چنین حرکت جمعی برای حمایت از تولید و عرضه مسکن سابقه نداشته است.

وی در خصوص راهکارهای دستیابی به اهداف طرح جهش تولید و تامین مسکن افزود: راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، توسعه خطوط اعتباری مسکن مهر و کاهش نرخ سود تسهیلات برای خانوارهای دهک‌های پایین و ابلاغ بخشنامه نحوه عمل و قراردادهای مشارکت مدنی از جمله این راهکارهاست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در استفاده از اراضی مازاد در قانون جهش تولید مسکن قدردانی کرد و افزود: سرمایه‌گذاران گوناگونی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که در زمینه ساخت سالانه نهضت ملی مسکن مشارکت کنند.

حمزه‌لو با بیان اینکه نهضت ملی مسکن منجر به رونق اقتصادی می‌شود چرا که صنعت مسکن پیشران صنایع بسیار دیگر است، گفت: نقشه راهبردی صنعتی و ارتقای تولید داخل طراحی و برای اجرا به ‌زودی ابلاغ می شد.
به گزارش ایرنا، برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن در آذربایجان‌غربی جلوتر از آئین‌نامه‌ ابلاغی عملیاتی است و با اینکه سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده اما برای ٢٢٣ هزار و ٣٩۴ واحد مسکن زمین در ١۴ شهرستان تأمین شده است.

تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد و مناطق روستایی ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی