«کاروان قرآنی انقلاب» تا 22 بهمن در سراسر کشور برنامه دارد


«کاروان قرآنی انقلاب» تا 22 بهمن در سراسر کشور برنامه دارد

ابوالقاسمی از راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب خبرداد و گفت: این کاروان بیشتر درجهت برگزاری محافل قرآنی و کرسی های تلاوت در مناطق محروم و کم برخورداری که امکان برگزاری محافل قرآنی با کیفیت ندارند، برنامه های خود را اجرا می کنند و تا 22 بهمن ادامه دارد.

«احمد ابوالقاسمی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب گفت: کاروان قرآنی انقلاب بیشتر در جهت برگزاری محافل قرآنی و کرسی های تلاوت در مناطق محروم و کم برخورداری که امکان برگزاری محافل قرآنی با کیفیت ندارند، برنامه های خود را اجرا می کنند.

مدیر کاروان قرآنی انقلاب با بیان اینکه حرکت این کاروان یک کار گسترده و فرا سازمانی است، افزود: به این معنا که در این کاروان فقط یک سازمان خاصی مشارکت ندارد و تقریبا از انرژی همه سازمان ها در این کاروان استفاده می شود. صدا و سیما، ارتش، بنیاد شهید، سپاه، سازمان دارالقرآن و تمام خبرگزاری ها در این کاروان مشارکت دارند.

وی افزود: قاریان کشور ما به دلیل مسافت و هزینه های ایاب و ذهاب برای همه مردم جامعه قابل دسترس نیستند لذا با راه اندازی این کاروان سعی کردیم قاریان حرفه ای و متخصص را به این مناطق اعزام کنیم و مردم هم از حضور آنها بهره مند شوند.

ابوالقاسمی افزود: شروع حرکت کاروان از اوایل بهمن بود اما در ایام دیگر سال هم این کاروان قرآنی راه اندازی می شود؛ به عنوان مثال در ابتدای سال 1400 در مناطق محروم خواف در استان خراسان رضوی این کاروان برگزار شد و بسیار هم مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در کنار این محافل سعی کردیم دوره های آموزشی نیز برای افراد برگزار کنیم و با توجه به اینکه مقرر شده است چند تن از قاریان متخصص قرآن به این مناطق اعزام شوند لذا کلاس ها و دوره های آموزشی هم برای آنها تدارک دیدیم و همچنین در کنار این دوره های آموزشی دوره های سبک زندگی، دوره های تجوید، صوت و لحن نیز برگزار می شود.

ابوالقاسمی به استقرار تیم های پزشکی در مناطق محروم به عنوان یکی دیگر از برنامه های امسال کاروان قرآنی انقلاب اشاره کرد و افزود: این تیم ها برای مردمی که دسترسی آسانی به امکانات درمانی ندارند پیش بینی شده است، علاوه بر آن در بسیاری از مناطق با توجه به وسعت فضا کلاس‌های آموزش قرآن کریم برای دانش‌آموزان و فعالان قرآنی آن شهر‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کاروان قرآنی انقلاب، برای نخستین بار در سال ۱۳۹۷ حرکت خود آغاز کرد اظهار کرد: با طی حدود بیش از هشت هزار کیلومتر سفر زمینی به نوعی کل ایران را طی کردیم، امسال نیز از روز ششم بهمن حرکت کاروان قرآنی انقلاب را شروع کردیم و از یازدهم به صورت پیوسته شروع و تا 22 بهمن ادامه دارد.

مدیر کاروان قرآنی انقلاب گفت: ما در دو استان جنوبی و چندین استان غربی کشور برنامه خواهیم داشت. آخرین برنامه های ما در مناطق محروم استان کردستان برگزار خواهد شد و بعد از آن کاروان به تهران بر می گردد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج