بنیاد برکت امسال 450 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در استان مرکزی پرداخت کرد


بنیاد برکت امسال 450 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا در استان مرکزی پرداخت کرد

خمین - ایرنا - مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی گفت: 450 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا در سال جاری از سوی این نهاد به 905 متقاضی استان پرداخت شد.

«احمد اسدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مشاغل در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماهی، تولید عسل، چوب، ایجاد گلخانه و تولید پوشاک بوده است.
وی ادامه داد: ایجاد یک‌هزار و ۳۳۰ فرصت شغلی در سال جاری از سوی این نهاد با عنوان طرح سحاب در شهرستان‌های خمین، محلات، ساوه، زرندیه و اراک هدف‎گذاری شده است
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی گفت: از ۵۱۰ متقاضی دریافت تسهیلات در خمین، تا کنون ۴۰۲ نفر ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
اسدی یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد ریال از این تسهیلات در حوزه پوشاک با اولویت توسعه این صنعت در خمین پرداخت شده است.
اسدی، حرفه‌ای کردن صنعت پوشاک را برنامه آتی بنیاد برکت در خمین بیان کرد و گفت: این صنعت امروز با کمبود نیروی انسانی در این شهرستان مواجه است.
وی افزود: به‌ منظور تبلیغات و آموزش حرفه‌ای، برگزاری جشنواره خیاطان در خمین هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه بانوان ۹۰ درصد از شمار فعالان و کارآفرینان حوزه پوشاک خمین را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: یک‌هزار نفر در زادگاه امام راحل در صنعت پوشاک مشغول به کار هستند.
مجری طرح های بنیاد برکت در استان مرکزی بیان کرد: ۲۵ طرح در حوزه صنایع کوچک و بزرگ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از سوی بنیاد برکت دریافت کردند.
اسدی گفت: ۲۰ درصد از تسهیلات بنیاد برکت در سال جاری به مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر خمین می‌یابد.
وی یادآور شد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای هر طرح شغلی فردمحور در مناطق روستایی تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کار مزد پایین پرداخت می کند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


حضور 4 بوکسور استان مرکزی در اردوی انتخابی بازی های آسیایی