سکوت امت به شهادت پاره تن پیامبر(ص) ختم شد/ بلوغ اجتماعی از شرایط مهم ظهور است


سکوت امت به شهادت پاره تن پیامبر(ص) ختم شد/ بلوغ اجتماعی از شرایط مهم ظهور است

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه از مهمترین شرایط ظهور بلوغ اجتماعی است، گفت: عدم اهتمام امت به مسئولیت‌های اجتماعی خود و نظاره‌گر شدن در ماجرای هجوم به خانه حضرت زهرا(س) باعث ‌آن جنایات شد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمود اباذری» درباره ارتباط مهدویت و فاطمیه، اظهار کرد: معمولا مومنان و منتظران نسبت به وظایف و مسئولیت های فردی اهتمام دارند اهل نماز و روزه و شرکت در مساجد و هیئت ها و گرامیداشت مناسبت ها هستند اما در بسیاری از موارد در مقابل مسئولیت های اجتماعی اهتمام لازم را نداریم در حالی که قرآن می فرماید: «وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى» یعنی در خیرات و تقوا و خداترسی یکدیگر را یاری کنید.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: علاوه بر این قرآن می فرماید: «وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» یا در آیه پایانی سوره مبارکه آل‌عمران می فرماید: «اصْبِرُوا وَ صابِرُوا» اصبروا تکلیف فردی است و صابروا تکلیف اجتماعی؛ اکنون بیش از 12 میلیون مجرد در جامعه است آیا دغدغه داریم برای کمک به آنها برای ازدواج قدمی برداریم؟ سراغ ائمه جمعه و جماعات و خواص و خیران برویم و زمینه ساز شویم؛ همچنین چند میلیون بیکار داریم آیا برای رفع بیکاری جوانان برنامه ریزی کرده ایم؟

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) بعد از دفن حضرت زهرای مرضیه(س) از شدت غم و بی پناهی توانی نداشتند و به مرقد حضرت رسول(ص) پناه بردند و درددل کردند که در خطبه 202 نهج البلاغه این درددل ها آمده است، ایشان خطاب به پیامبر(ص) عرضه داشتند: ای رسول خدا(ص) دخترت به تو خبر خواهد داد که چطور امتت در ظلم و ستم به او همدست شدند!! اصرار کن که برایت بگوید چه گذشت ... عمق این فاجعه را تبیین کرده اند.

حجت الاسلام اباذری خاطرنشان کرد: چرا حضرت(ع) به تعبیر امت اشاره کردند؟ چون امت اسلام در مقابل آن هجوم، نظاره گر شدند و مسئولیت اجتماعی خود را انجام ندادند، لذا منتظران باید مسئولیت پذیر باشند چون از مهمترین شرایط ظهور بلوغ اجتماعی است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی