40 تن مواد غذایی فاسد و تقلبی در کرج کشف شد


40 تن مواد غذایی فاسد و تقلبی در کرج کشف شد

کرج - ایرنا - سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت محصولات کشاورزی استان البرز گفت: در اجرای رصد و پایش میدانی مراکز تولید و پخش مواد غذایی کرج، 40 تن مواد غذایی فاسد و تقلبی در این شهرستان کشف شد.

داریوش یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشف پنج هزار کیلوگرم زرده تخم مرغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته (2 سال) در یک گارگاه بسته بندی از جمله اقلامی بود که جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه این محصولات با دستور قاضی گشت سیار تعزیرات جمع آوری و واحد مذکور پلمب و فرد متخلف متواری شد، اظهار داشت: همچنین در ادامه این پایش ها ۳۵ هزار کیلوگرم خیارشور در بسته بندی غیر بهداشتی و غیر مجاز با نصب نشان تقلبی سیب سلامت در محیطی کاملا غیر بهداشتی کشف شد که با دستور قاضی گشت سیار تعزیرات، واحد مذکور پلمب شد.

یوسفی گفت: این مواد غذایی ۵۶۷ میلیون تومان ارزش مالی داشته است.

وی یادآور شد که تشکیلات این مدیریت بر اساس قانون تمرکز اختیارات و وظایف بخش کشاورزی به جهادکشاورزی و آیین نامه اجرایی آن، حدود ۴۰روز کاری است که ساماندهی و مستقر شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از سه هزار مورد بازرسی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان انجام شده که از این تعداد بیش از ۶۰۰ مورد گزارش تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور صورت حساب و عرضه خارج از شبکه به مراجع ذیصلاح (تعزیرات حکومتی) اعلام شده است.

هموطنان استان البرز می توانند در صورت آگاهی از تخلفات مورد اشاره از طرف تولیدکنندگان یا توزیع کنندگان عمده و خرده (اصناف)محصولات کشاورزی، را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز