423 مدرسه خراسان شمالی اینترنت ندارد


423 مدرسه خراسان شمالی اینترنت ندارد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: استان 2 هزار و 366 آموزشگاه دارد که از این تعداد 423 مدرسه در نقاط روستایی و عشایری اینترنت ندارد و برای حل آن تلاش می شود.

فرامرز صدقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در این مدارس ۱۷ هزار و ۱۷۳ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: شهرستان مانه و سملقان با ۶ هزار و ۶۸۱ دانش آموز بیشترین تعداد محصلان محروم از اینترنت و شهرستان جاجرم با ۶۶ دانش آموز کم ترین تعداد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۵ نقطه ( براساس هم پوشانی ممکن است در یک نقطه چند مدرسه وجود داشته باشد) از مناطق استان به اینترنت دسترسی ندارند گفت: در مجموع ۴۲۳ مدرسه اینترنت ندارند که از این تعداد ۳۳۹ مدرسه مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه اول است.

وی گفت: با رایزنی و جلساتی که با کارگروه مشترک آموزش و پرورش، ارتباطات و مخابرات کشور و استانی انجام شده است با تخصیص اعتبار هر هفته یک نقطه از استان به اینترنت موبایلی متصل شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی که از روز چهارشنبه مدارس به صورت مجازی شد مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند با تعداد دانش آموز زیر ۱۵ نفر حضوری هستند.

بر اساس ارزیابی اعضای ستاد کرونا و مواجهه احتمالی با پیک ششم تمامی مدارس استان از ۱۳ بهمن ماه به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد پیگیری می شود.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، چهار شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و شهرستان های اسفراین، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا