علاقە و استقلال بە کشور در دانشجویان تقویت شود


علاقە و استقلال بە کشور در دانشجویان تقویت شود

نمایندە ولی فقیە در کردستان گفت: یکی از مسائل مهمی کە وجود دارد استقلال و علاقە بە کشور است، لذا این سوال مطرح است کە اساتید دانشگاە تا چە حدی این مسائل را بە دانشجویان الغا می‌کنند؟

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز (۱۷بهمن) در دیدار با دانشگاهیان اظهار کرد: قبل از انقلاب سە تا قشر سبب بە سرانجام رساندن انقلاب شدند، کە یکی از این قشرها بازاریان و قشر دیگر نیز طلاب حاضر در حوزەهای علمیە و بخش عمدە نیز قشر دانشگاهی بودند.

وی عنوان کرد: آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی مسئلەای بودە است کە بە نظر می‌رسد در دهە اخیر دچار کندی شدە است.

حجت‌الاسلام پورذهبی بر خودباوری و اعتماد به نفس دانشجویان تاکید کرد و افزود: دانشجوی ما در برخی از مواضع دچار خلأ شده و احساس سستی و رخوت و بی فایدە بودن بە او دست می‌دهد، لذا اساتید باید در این زمینە تلاش کنند و نسبت بە این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

وی تصریح کرد: نکتەای کە مقام معظم رهبری در سال ۹٤ آن را ذکر کردند، مباحث فرهنگی است، طبق قانون، یک درصد کل بودجە دانشگاە‌ها بە مسائل فرهنگی اختصاص دارد.

حجت الاسلام پورذهبی اضافە کرد: کار فرهنگی در وهلە اول وظیفە روسای دانشگاەها است و در کنار آن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است، کە کار مذهبی و فرهنگی را در دانشگاەها برعهدە دارند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیش از ۱۲ مورد بە اقدامات فرهنگی در دانشگاە‌ها اشارە کردەاند کە برخی از آن‌ها عبارت است از علاقەمندی بە کشور، علاقەمندی به عزت کشور و استقلال کشور است.

نمایندە ولی فقیە در کردستان یادآور شد: یکی از مسائل مهمی کە وجود دارد استقلال و علاقە بە کشور است، لذا این سوال مطرح است کە اساتید دانشگاە تا چە حدی این را بە دانشجویان الغا می‌کنند؟

حجت الاسلام پورذهبی بە فعال شدن مرکز مطالعات در کردستان اشارە و بیان کرد: مرکز مطالعات در واقع مکانی است کە ایدەهای جدید را برای پیشرفت استان کردستان در زمینەهای مختلف ارائە می‌کند.

وی تاکید کرد: دانشگاەها خود دارای چندین پژوهشکدە هستند، کە شورای پژوهشی در دانشگاە حرف اساسی را می‌زند و باید بە این موضوع بپردازند کە چگونە می‌توان علاقەمندی بە کشور و استقلال، بیشتر مورد توجه دانشجو قرار بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه