نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی گلستان به بهره‌برداری رسید


نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی گلستان به بهره‌برداری رسید

گنبدکاووس - ایرنا - همزمان با ششمین روز دهه فجر نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی استان گلستان روز یکشنبه در هنرستان کشاورزی گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر هنرستان کشاورزی گنبدکاووس در مراسم افتتاح این طرح گفت: گلخانه کشت نشا گیاهان دارویی ۴۵۰ متر مربع مساحت دارد و می تواند بخش عمده نیاز فعالان این بخش در گلستان را تامین کند.

جواد یوسفی اظهار امیدواری کرد که با اختصاص اعتبارات بیشتر، وسعت این مجموعه گسترش یابد تا با تامین نیاز تولیدکنندگان، امکان صادرت گیاهان دارویی گلستان به کشورهای همجوار فراهم شود.

هنرستان کشاورزی گنبدکاووس در ۱۰ رشته‌ کار و دانش و فنی‌ و حرفه‌ای از جمله امور زراعی و باغی، گیاهان دارویی، پرورش اسب و ماهیان گرمابی ۲۱۸ هنرجو دارد.

نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی گلستان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه آموزش و پرورش، گفت: نگاه اصلی در این رابطه به تقویت فعالیت هنرستان‌های کشاورزی است.

سیدرضا نظری افزود: دانش آموزان با فراگیری مهارت‌های لازم از جمله در حوزه فعالیت‌های کشاورزی می‌توانند بعد از پایان تحصیل در سریع‌ترین زمان جذب بازار کار شوند.

وی اظهارداشت:‌ هنرستان‌های کشاورزی ظرفیت خوبی برای مهارت آموزی دانش آموزان و کسب درآمد برای آموزش و پرورش است تا برای انجام فعالیت‌های مختلف عمرانی خودکفا شود.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۸ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا