عملیات اجرایی احداث طرح توسعه‌ای صادرات خرما در رفسنجان آغاز شد


عملیات اجرایی احداث طرح توسعه‌ای صادرات خرما در رفسنجان آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات اجرایی طرح توسعه‌ای بسته‌بندی و صادرات خرما در رفسنجان به منظور ایجاد اشتغالزایی و بکارگیری 100 بانوی خودسرپرست با اعتبار 10 میلیارد تومان آغاز و طی 2 سال آینده تکمیل و در آینده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رئیس انجمن خیرین سلامت روان شهرستان رفسنجان روز یکشنبه در این آئین با اشاره به ظرفیت ارزشمند خیرین در این شهرستان افزود: خیران این منطقه از محل درآمد محصول کشاورزی پسته در راستای توسعه و رشد، رفع مشکلات و مسائل مختلف گام های اساسی برداشته و موجبات خیر و برکاتی در منطقه را فراهم می کنند.

مجید فصیحی هرندی اظهار داشت: در اجرای طرح های خیرخواهانه و خداپسندانه نیاز به مجوزهایی است که اگر بخش حاکمیتی این روند را تسهیل کند به یقین خیرین بهتر می توانند به اهداف خیرخواهانه خود دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: شهرداری و دهیاری ها می توانند در واگذاری زمین به منظور اجرای مراکز و مجموعه های حمایتی نقش خود را ایفا کنند همچنین دستگاه های دولتی هم می توانند از طریق تسهیل امور بروکراسی های ادرای در اعطای مجوز کمک کنند.

فصیحی هرندی ادامه داد: با اجرای این طرح زنان و بانوانی که بدسرپرست هستند بکار گرفته می شوند که به طور قطع این کار می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی کارساز و مفید باشد.

عملیات اجرایی احداث طرح توسعه‌ای صادرات خرما در رفسنجان آغاز شد

در ادامه علی بساوند مجری طرح توسعه‌ای بسته‌بندی و صادرات خرما در رفسنجان بیان کرد: مجتمع جامع توانبخشی کیمیای سلامت رفسنجان در قالب طرح توسعه ای بسته بندی و صادرات خرما احداث می شود و قرار است ۱۰۰ بانوی آسیب دیده از ناملایمات زندگی را در این طرح بکار بگیریم که اشتغالزایی برای این افراد می تواند امید را برای آن ها و نیز در جامعه با کاهش آسیب ها افزایش دهد.

وی افزود: این طرح در ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تا ۲ سال آینده احداث می شود.

بساوند گفت: در حال حاضر سالن بسته بندی و صادرات خرما در سالنی به مساحت حدود ۶۰۰ متر مربع راه اندازی و برای ۳۰ نفر از بانوان اشتغال آفرینی شده است.

وی ادامه داد: خرمای این مجموعه از هفت شهرستان جنوب استان کرمان شامل قلعه گنج، منوجان، جیرفت، رودبار، بم و نیز استان فارس و سیستان و بلوچستان تهیه می شود.

وی گفت: این بسته بندی ها به کشورهای خارج از جمله چین، آسیای میانه، روسیه، قزاقستان، اوکراین و ... صادر می شود.

عملیات اجرایی احداث طرح توسعه‌ای صادرات خرما در رفسنجان آغاز شد

زهرا رسایی مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان نیز گفت: انجمن خیرین سلامت روان شهرستان رفسنجان یک سال گذشته در این شهرستان راه اندازی شده و در آن اعضای خیرین سلامت حضور دارند تا در بحث مشکلات متعدد در جامعه نظر سنجی و ایده های مفید را جهت کاهش آسیب های اجتماعی اجرایی می کنند.

در ادامه از سالن بسته بندی و صادرات خرما در مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع بازدید به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم