نقش مدارس دینی اهل سنت در ترویج فرهنگ وحدت


نقش مدارس دینی اهل سنت در ترویج فرهنگ وحدت

دستیار استاندار گلستان در امور اقوام و مذاهب در بازدید دو روزه خود از شرق استان گلستان با مدیران و طلاب مدارس دینی اهل سنت گلستان دیدار و بر نقش این مدارس در ترویج فرهنگ وحدت تاکید کرد.

با حضور دکتر علی محمد زنگانه در راس مدیریت استان گلستان فارغ از همه نگاههای سیاسی و گروهی و نقدها و تمجیدها اتفاق مثبتی که در استان گلستان برای نخستین بار رقم خورد ارتقای جایگاه مشاور اهل سنت از یک پست تشریفاتی به دستیار استاندار در امور اقوام و مذاهب به عنوان یک پست عملیاتی و راهبردی در سطح استان بود.

آنچه در حکم دستیار استاندار گلستان در حوزه اقوام و مذاهب آمده است علاوه بر آنکه با دقت و ظرافت به ظرفیت اقوام در کنار ظرفیت مذاهب توجه شده بود، انتخاب رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان به این سمت بود که نشان داد می شود به جای انتصاب صرفا یک بزرگ و معتمد قومی یا مذهبی فردی را که حوزه تحصیلات و تجربیات عملکردی اش در این حوزه روشن است به این مسند گمارد که بعد از چند سال بتوان خروجی این اقدام را نیز به صورت ملموس مشاهده کرد.

حضور جدی دستیار استاندار گلستان در موضوعات چند ماه پیش شرق استان با نگاهی فرهنگی، ریشه ای و به دور از هیاهو از همان ابتدا نشان داد بر خلاف آنچه برخی در تلاش هستند تا اقوام و مذاهب را یک تهدید در منطقه نمایش دهند این دو مولفه از مزیت های رقابتی فرهنگی و از بهترین فرصت های استان گلستان برای پیشرفت است.

نقش مدارس دینی اهل سنت در ترویج فرهنگ وحدت

نقش مدارس دینی اهل سنت در ترویج فرهنگ وحدت

از این رو روز گذشته دکتر حسن بیارجمندی در ادامه انجام رسالت و ماموریت های خود با حضور در شهرستانهای کلاله و مراوه تپه ضمن دیدار با فرمانداران و مدیران ارشد این دو شهرستان در مدارس دینی اهل سنت این مناطق حضور پیدا کرده و با طلاب و مدیران این حوزه ها دیدار و گفت و گو کرد.

دستیار اقوام و مذاهب استاندار گلستان در جمع طلاب علوم دینی ربانیه چنارلی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه بدون تردید طلایه دار حرکت های امیدبخش در میان مردم هستند، افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند ترویج روح امید به کالبد جامعه هستیم که در این مسیر نقش طلاب و روحانیون، معتمدین و بزرگان برجسته و انکار ناپذیر است.

دکتر حسن بیارجمندی با بیان اینکه وحدت و همدلی سالهاست در خطه گلستان به لطف و هوشمندی مردم و علمای شیعه و سنی برقرار است، خاطرنشان کرد: در جنگ روایت ها امروز دشمن به دنبال آن است که تصویر و روایتی نادرست از شرایط کشور و استانهایی همچون گلستان به دنیا مخابره کند زیرا می داند هیچ شمشیری برنده تر از تفرقه برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی وجود ندارد.

نقش مدارس دینی اهل سنت در ترویج فرهنگ وحدت

نقش مدارس دینی اهل سنت در ترویج فرهنگ وحدت

به گزارش ایسنا دکتر حسن بیارجمندی در این سفر دو روزه با دکتر فرهاد شیبک فرماندار کلاله، جمعی از مدیران شهرستان کلاله، مهندس لقمان قربانی فرماندار مراوه تپه و مدیران و طلاب حوزه های علمیه اهل سنت دیدار و از چندین پروژه در مناطق محروم شهرستان مراوه تپه نیز بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر