پرداخت نشدن حق الزحمه پزشکان در دزفول زیبنده نیست


پرداخت نشدن حق الزحمه پزشکان در دزفول زیبنده نیست

دزفول-ایرنا- معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مشکلات پزشکان این شهرستان گفت: پرداخت نشدن حق الزحمه پزشکانی که به صورت شبانه روزی در دزفول خدمات رسانی می‌کنند، زیبنده نیست.

به گزارش ایرنا مسعود اسدی نیا روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول از زحمات مسئولان به ویژه شورای شهر که از کادر درمان برای مدیریت، بهداشت و درمان و واکسیناسیون کرونا همکاری داشتند تشکر کرد و گفت: اقدامات شهرداری و شورای شهر نیز که کمک زیادی در برپایی مراکز تجمیعی داشتند تا این وظیفه محوله به خوبی به سرانجام برسد قابل تقدیر است.
وی اظهار امیدواری کرد این کمک‌ها مستمر و مداوم باشد و مانند قبل از کادر درمان حمایت کنند.
اسدی نیا افزود: از یک سال و نیم پیش که تیم جدید به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه شد متوجه شدیم مردم دزفول از حلاوت و شیرینی خدمات دولت بهره مند نیستند؛ به علت برخی مشکلات مردم از خدمات دولتی بی بهره یا محروم بودند.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: کلینیک افشار پیش از این به صورت نیمه فعال بود که با همت همکاران در دانشگاه علوم پزشکی دوباره فعالیت خود را افزایش داد و با دعوت از متخصصان، فوق تخصصان و همت دوستان خدمات افزایش یافت به طوری که در استان چنین کلینیک هایی با این وسعت فعالیت وجود ندارد .
وی افزود: هدف ما این بود که مردم دزفول شیرینی خدمات با تعرفه دولتی را بچشند البته تداوم این وضعیت نیازمند حمایت است .
اسدی نیا گفت: با تلاش فراوان پزشکان متخصص و فوق تخصص را از حدود چند ماه پیش در کلینیک های دزفول مشغول کار کردیم ولی تاکنون پرداختی به پزشکان نداشتیم.
وی با بیان اینکه پرداختی بیمه ها فقط تا خرداد ماه است، افزود: پرداخت نشدن حقوق پزشکان زیبنده نیست و درصورت ادامه این وضعیت دودش به چشم مردم می‌رود زیرا پزشکان از طرح خارج می‌شوند و در مطب‌های خصوصی خدمات‌رسانی می‌کنند.
معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه طبق قانون نمیتوانیم فشاری به پزشکان وارد کنیم،اظهارداشت: امیدواریم با همراهی همدیگر گامی بلند در این خصوص برداریم و خدمات پایداری ارائه دهیم.
عبدالکریم فیروززاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز ضمن تبریک دهه فجر گفت: دولت قبل در خدمات رسانی به مردم کوتاهی کرد؛ اکنون احساس می‌شود امر خدمات رسانی به مردم به موفقیت نسبی رسیده البته همچنان راضی کننده نیست.
وی با بیان اینکه شهرک سلامت و توریست درمانی مزایای زیادی برای شهر و مجموعه دارد، افزود: شهرک سلامت را در ابعاد کوچکتر در بیمارستان یازهرا و افشار راه اندازی کردیم به طوری که بیمارانی از عراق و سایر شهرها و استان ها برای درمان به دزفول می‌آیند که مایه افتخار است و از طرفی موجب ورود سرمایه به شهرستان دزفول می‌شود.
فیروززاده اظهارداشت: امسال ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص جدید را جذب کردیم که جذب آنها کار پر مشقتی بود زیرا تامین مسکن و تجهیزات پزشکی هزینه های زیادی به همراه دارد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان با اجبار پزشکان را در دزفول نگه داشت، افزود: مواردی هم بوده که پزشکان باتجربه و باسابقه صرفاً بدلیل برخی عوامل و محدودیت ها به شهرهای اطراف رفتند.
مدیر کلینیک ویژه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز گفت: پزشکان ۱۲ رشته فوق تخصص و ۱۸ رشته تخصصی را وارد دزفول کردیم که روزانه به ۸۰۰ بیمار درقسمت تخصصی و ۵۰۰ بیمار در قسمت عمومی خدمات رسانی می‌ کنند.
غلامحسین قلعه نویی با بیان اینکه بیماران را از دورترین نقاط شهرستان پوشش می‌دهیم، گفت: فوق تخصص قلب کودکان را نیز وارد دزفول کردیم و نیاز نیست بیماران به مراکز استان مراجعه کنند.
وی افزود: درمانگاه افشار را نیز به پزشک متخصص قلب همراه با دستگاه‌های اکو و تست ورزش مجهز کردیم که همه این خدمات با ۵۰۰ هزار ریال انجام می‌شوند این در حالی است که هزینه خدمات قلب در مطب های خصوصی ۱۰ برابر این میزان است.

قلعه نویی بیان کرد: بخش نوزادان، شبکیه و جراحی پلاستیک را نیز در دزفول فعال کردیم و جراحی سرطان نیز به زودی فعال خواهد شد.
وی ادامه داد: در کلینیک‌های دزفول روزانه بیش از یکهزار و ۳۰۰ بیمار پوشش داده می‌شوند؛ گروه های جهادی از دورترین نقاط شهرستان بیمار می فرستند که این هزینه ناچیز نیز در صورت ناتوانی بیمار توسط خیران پرداختی می شود.

محمدحسن پرآور رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با قدردانی از زحمات کادر درمان در مقابله با کووید ۱۹ که با تدبیر، درایت و برنامه‌های خود با جدیت تاپیک ششم پیش رفتند و بیمارستان بزرگ را به درمان بیماران کویید ۱۹ اختصاص دادند، گفت: وارد مرحله واکسیناسیون شدیم که مردم در این مرحله نیز به خوبی استقبال کردند.

محمدحسن پرآور با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم دز دوم واکسن را نیز تزریق کردند، افزود: استقبال مردم از دز سوم راضی کننده نیست که از مردم به ویژه جوانان تقاضا می شود نسبت به دریافت دز سوم واکسن اقدام ‌کنند.
وی ادامه داد: در کنار واکسیناسیون، معاونت درمان به کمک مدیریت و دیگر عزیزان توانست در دزفول قدم‌های بزرگی برای درمان بردارد و مردم را بی نیاز از پزشک فوق تخصص کند تا بیماران مجبور نباشند برای درمان به شهرهای دیگر مراجعه کنند .
پرآور گفت: درمانگاه یازهرا و افشار با ۱۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به مردم خدمات رسانی می‌کنند و در روزهای تعطیل نیز تا پایان شب خدمات دهی ادامه دارد.

شهرستان دزفول در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


متن ادبی تولد خواهر، پراحساس و زیبا