بیت کوین روی خوش نشان داد


بیت کوین روی خوش نشان داد

در شرایطی که تحلیلگران کوین دسک و کریپتو نیوز به ادامه روند صعودی بیت کوین خوش بین هستند، تحلیلگران کوین تلگراف معتقدند با وجود اینکه پول در حال بازگشت به بازار ارز‌های دیجیتال است و شاخص‌های مرتبط با این بازار نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه گذاران در حال بهبود است، اما به نظر می‌رسد که روند طولانی مدت فعلا بر نزولی بودن بازار دلالت دارد.

بیت کوین در حالی که حدود ۱۲ هفته نزولی را پشت سر گذاشت، حالا کمتر از ۷۲ ساعت است که روند صعودی خود را آغاز کرده است و در همین مدت ۱۵ درصد افزایش را به ثبت رسانده است. البته این درحالی است که ۸۰ روز قبل بیت کوین روی سطح ۶۵ هزار دلار قرار داشت و پیش از آن توانسته بود قله ۶۸ هزار دلار را فتح کند. اما خرس‌ها اجازه ادامه روند صعودی را ندادند و بیت کوین کانال ۳۲ هزار دلار را هم لمس کرد.

در این لحظه بیت کوین در کانال ۴۲ دلار قرار دارد و خریداران در تلاش هستند تا مقاومت ۴۳ هزار دلار را بشکنند. در صورت موفقیت نیز هنوز چالش اصلی وجود دارد، یعنی مقاومت بزرگ ۴۵ هزار دلار.

با این حال روند صعودی فعلا دچار تزلزل نشده است و دو روز متولی است که بیت کوین کندل روزانه را بالای ۴۰ هزار دلار می‌بندد، تا بخت با بازار گاوی یار باشد. اما آیا این بدان معنا است که بازار خرسی به پایان رسیده است و همه چیز برای رالی صعودی فراهم شده است؟

نقش مقاومت و کندل هفتگی در روند صعودی بیت کوین

در حال حاضر پیش بینی روند صعودی بیت کوین کار راحتی نیست. چرا که بازار درطول ماه‌های اخیر چندان براساس تحلیل‌ها عمل نکرده است و تعداد بسیار اندکی تحلیل‌های شان درست از آب درآمده است.

با این اوصاف تحلیلگران کوین دسک معتقدند که در کوتاه مدت، بیت کوین می‌تواند افزایش بیشتری داشته باشد، اما همه چیز به سطح مقاومت بعدی یعنی ۴۵۰۰۰ دلار بستگی دارد. آن‌ها می‌گویند که اگر مقاومت ۴۵ هزار دلار در روز‌های آینده شکسته نشود، احتمال اینکه رالی فعلی متوقف شود، بسیار زیاد است.

شرط تحلیلگران کوین دسک برای ادامه یافتن مسیر صعودی، بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین در سطوحی بالاتر از ۳۷ هزار دلار بوده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۲ ساعت قبل کندل هفتگی بیت کوین بالاتر از کانال ۴۲ هزار دلار بسته شده است؛ بنابراین در گام اول می‌توان امیدوار بود که مسیر رو به رشد بیت کوین فعلا متوقف نمی‌شود. اما در ادامه بیت کوین باید بزرگترین مانع یعنی مقاومت ۵۰ هزار دلار را بشکند، تا ترس خریداران و معامله گران بازار ارز دیجیتال کمتر شود.

در شرایطی که تحلیلگران کوین دسک و کریپتو نیوز به ادامه روند صعودی بیت کوین خوش بین هستند، تحلیلگران کوین تلگراف معتقدند با وجود اینکه پول در حال بازگشت به بازار ارز‌های دیجیتال است و شاخص‌های مرتبط با این بازار نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه گذاران در حال بهبود است، اما به نظر می‌رسد که روند طولانی مدت فعلا بر نزولی بودن بازار دلالت دارد.

گزارش کوین تلگراف تاکید دارد که معامله گران نباید تصور کنند که روند نزولی صرفاً با مشاهده نمودار‌های قیمت به پایان رسیده است. برای مثال، بین ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) تا ۲۷ دسامبر (۶ دی)، ارزش بازار ارز دیجیتال از ۱.۹ تریلیون دلار به ۲.۳۳ تریلیون دلار افزایش یافت. با این حال، زمانی که بازار در ۵ ژانویه (۱۵ دی) نزولی شد، بازیابی ۲۲.۹ درصدی در عرض ۹ روز به شکل کامل از میان رفت.

حتی با تغییر روند فعلی، فروشندگان دلایلی دارند که بر این باورند کانال نزولی طولانی ۳ ماهه هنوز شکسته نشده است. برای مثال، روند رشد ۴ فوریه می‌توانست منعکس‌کننده داده‌های منفی اخیر در ارتباط با اقتصاد کلان باشد؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به رشد سالانه ۲ درصدی فعالیت‌های خرده‌فروشی منطقه یورو در دسامبر (آذرماه) اشاره کرد که بسیار کمتر از پیش بینی ۵.۱ درصدی بازار بود.

با این حال کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز دیجیتال معتقدند که شکسته نشدن مقاومت ۴۵ هزار دلار و از دست رفتن منطقه حمایت ۴۰ هزار دلار می‌تواند مسیر را برای یک روند نزولی جدید باز کند.

منبع: فرارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم