نقشه‌های زمین‌شناسی دریایی برای ساخت پل خلیج فارس تهیه می‌شود


نقشه‌های زمین‌شناسی دریایی برای ساخت پل خلیج فارس تهیه می‌شود

قشم- ایرنا- رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: این سازمان نقشه‌های لازم جهت مدیریت زمین‌شناسی دریایی و شناسایی گسل‌های کف دریا برای احداث پل خلیج فارس و توسعه سواحل را تهیه می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا شهیدی در آیین تفاهمنامه همکاری‌های مشترک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی آمادگی دارد در دو بخش تولید اطلاعات پایه در قالب نقشه و همچنین اکتشاف در تمام زمینه‌ها از جمله آب‌های زیرزمینی اطلاعات مورد نیاز سازمان منطقه آزاد قشم را تامین کند.

وی ادامه داد: همچنین سازمان مذکور توانایی تامین اطلاعات موردنیاز سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در جزیره قشم را دارد.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: این سازمان می‌تواند اطلاعات لازم درباره آلاینده‌های سطح زمین، در ارتباط با جزیره قشم را نیز تهیه کند.

تفاهمنامه همکاری‌های مشترک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه فعالیت‌های زمین شناسی و شناسایی آب های زیرزمینی در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رکورد Add yours اینستاگرام با این تصویر معنادار شکسته شد