مـــوس شکلات


مـــوس شکلات

شکلات یکی از مواد غذایی پر انرژی است. به خاطر همین برای رشد کودکان و تامین انرژی مورد نیاز روزانه آن‌ها مفید است.تمام بچه‌ها از خوردن شکلات‌های خوشمزه لذت می‌برند.

مـــوس شکلات
مواد لازم:‌
زرده تخم‌مرغ: 4 عدد خامه فرم گرفته: 100 گرم شکر: 100گرم پودر کاکائو: 4 قاشق غذاخوری شکلات سیاه: 300 گرم شیر: یک لیوان ژلاتین: 10 ورق

روش تهیه:

ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را با شکر هم می‌زنیم تا کاملا پف کنند. شیر و پودر کاکائو را با زرده‌ها مخلوط کرده، داخل ظرف فلزی ریخته و روی حرارت ملایم هم می‌زنیم تا به جوش آمده و زرده‌ها بپزند. مخلوط زرده را وقتی که از حرارت افتاد، به خامه فرم گرفته اضافه می‌کنیم، شکلات ذوب شده را نیز روی بخار آب ذوب کرده به مواد اضافه کرده و با همزن برقی هم می‌زنیم. ورق‌های ژلاتین را داخل آب سرد قرار داده وقتی که نرم شدند روی بخار آب می‌گذاریم تا ذوب شوند. ژلاتین را به مواد کرم اضافه کرده داخل ظرف‌های تک‌نفره تقسیم می‌کنیم و درنهایت برای تزئین روی آن را یک عدد توت‌فرنگی قرار می‌دهیم.


شکلات یکی از مواد غذایی پر انرژی است. به خاطر همین برای رشد کودکان و تامین انرژی مورد نیاز روزانه آن‌ها مفید است.تمام بچه‌ها از خوردن شکلات‌های خوشمزه لذت می‌برند. این دسر شکلاتی می‌تواند تشویقی باشد برای غذا خوردن بچه‌ها. می‌توانید قرار بگذارید اگر کودک غذایش را کامل خورد، به او یک لیوان کوچک موس شکلات جایزه بدهید.

منبع : مجله شهرزاد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / احسان و سولماز زوج عاشق برنامه ماه عسل جدا شدند ! / عاشق ترین زوج ایرانی هم جدا...