تامین اجتماعی اصفهان 3600 میلیارد تومان کسری بودجه دارد


تامین اجتماعی اصفهان 3600 میلیارد تومان کسری بودجه دارد

اصفهان-ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: مجموع منابع و مصارف این سازمان در هشت ماهه سال جاری 139 هزار میلیارد تومان است که در زمان حاضر با سه هزار و 600 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا، محسن ریاضی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود که این کسری بودجه تا پایان سال به پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی در ۲ دهه گذشته سازمان ثروتمندی بود اما در زمان حاضر این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد ؛ کسری بودجه ماهیانه این سازمان در کل کشور ۶ تا هفت هزار میلیارد تومان است که پیش بینی شده این کسری در آینده به ۱۱ هزار میلیارد تومان برسد.

به گفته وی، کسری بودجه مشکل اساسی این سازمان برای ایفای تعهدات در سالهای گذشته بوده است.
ریاضی اضافه کرد: کسری بودجه سال‌های گذشته این سازمان در کل کشور از محل فروش دارایی ها و از طریق دریافت وام های ۳۰ درصدی از بانک رفاه کارگران تامین شده و این تسهیلات هم هر چند وقت یکبار از محل تهاتر با بانک پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه دولت باید دست این صندوق های بازنشستگی را بگیرد، تصریح کرد: دولت بعنوان متولی صندوق تامین اجتماعی باید نگاه ویژه ای به این صندوق داشته باشد در حالی‌که نگاه تبعیض آمیزی به این سازمان نسبت به سایر صندوق های بازنشستگی در زمینه تامین کسری بودجه اش دارد.
ریاضی با بیان اینکه کسری منابع بحث اصلی در سازمان تامین اجتماعی است گفت: در صورتی‌که در این زمینه کمک دولت را نداشته باشیم در ایفای تعهداتمان با مشکل مواجه خواهیم شد در صورتی‌که نمی توانیم ایفای تعهداتمان را یک روز به تعویق بیاندازیم.
وی گفت: ۲۰ صندوق بازنشستگی در کل کشور وجود دارد که تامین اجتماعی هم یکی از آنهاست و ضریب پشتیبانی در استان ۳.۷ درصد است. (ضریب پشتیبانی به مفهوم این است که چند نفر حق بیمه پرداخت می کنند و چند نفر مستمری می گیرند)
ریاضی با اشاره به اینکه این نسبت در بیشتر صندوق ها یک و ۲ است افزود: در صورتی‌که این ضریب به زیر پنج برسد این صندوق ها در نقطه سر به سر منابع و مصارف می رسند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: هشت تا ۱۰ درصد عملکرد و فعالیت و منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی کشور در این استان است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال، آماده هرگونه تعامل و همکاری با کارفرمایان در راستای تقسیط بدهی خود به این سازمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: این سازمان تعاملات بسیار مطلوبی در زمینه چگونگی پرداخت بدهی با کارفرمایان برقرار کرده است تا چرخ تولید این کارگاه‌ها بچرخد.

ریاضی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدماتی همچون ایجاد پرونده الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی، کمک به کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا، استمهال حق بیمه کارفرمایان، پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت غرامت ایام بیماری و همچنین ارائه دیگر خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جمعیت این استان در قالب بیمه شده، مستمری بگیر و کارفرما با تامین اجتماعی در ارتباط هستند، اضافه کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها بیمه شده اصلی، ۱۲۰ هزار نفر کارفرما و ۳۸۹ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به لزوم ثبت مشخصات هویتی برای دریافت خدمات غیرحضوری این سازمان بیان کرد: بیمه شدگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری این سازمان باید اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در سامانه es.tamin.ir ثبت کنند، همچنین با ارائه کارت ملی و برگه درمان می‌توانند از خدمات مراکز درمانی استفاده کنند.

وی با بیان‌اینکه ۴۴ شعبه اقماری و ۱۶ کارگزاری در استان اصفهان زیر نظر اداره کل تأمین اجتماعی فعال است، افزود: مشخصات هویتی افراد شامل مشخصات فردی، شماره تلفن همراه و شماره حساب برای دریافت خدمات غیرحضوری و سهولت کار در بانک رفاه در سامانه es.tamin.ir انجام می‌شود و در صورت هرگونه مشکل شماره تلفن ۱۴۲۰ بصورت شبانه‌روزی پاسخگوی بیمه‌شدگان است.

به گزارش ایرنا، جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در کشور طی سال گذشته ۴۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۷۷ نفر و در استان اصفهان سه میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۸۶ نفر هستند. همچنین یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۸۰ نفر بیمه شده اصلی این سازمان در استان اصفهان هستند.

اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد بازنشستگان را دارد و در زمان حاضر سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان اصفهان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم