مدیرعامل هلال احمر خواستار صدور مجوز راه‌اندازی داروخانه در کرمانشاه شد


کرمانشاه- ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، تاسیس داروخانه...
کرمانشاه- ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، تاسیس داروخانه هلال احمر را حق مسلم مردم استان دانست و گفت : کرمانشاه تنها استانی است که داروخانه هلال احمر ندارد و مردم از این نعمت محروم هستند و این در حالی است که همه سود و انتفاع این داروخانه به خود مردم برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «فرزین معتمدی» روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در سرسرای جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: متاسفانه باوجود اینکه مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده اما دست‌های پشت پرده‌ای در این دانشگاه اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد در صورتیکه وزارت بهداشت همانطور که برای بقیه استان‌ها مجوز صادر کرده برای کرمانشاه هم این کار را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه داروخانه هلال احمر می‌تواند تا یک میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد، گفت: داروهای این داروخانه با تعرفه آزاد نیست و خوشبخانه اقبال عمومی به این داروخانه بالاست و خصوصا در بحران ها هم می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد و این در حالی است که آقای امیری مقدم استاندار کرمانشاه از اینکه چرا همه استان ها داروخانه هلال احمر دارند و فقط ما نداریم بسیار شگفت زده شدند و قول دادند در اولین فرصت این موضوع را پیگیری کنند.

راه اندازی ۲ پایگاه تا پایان سال در استان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از راه‌اندازی پایگاه‌های امدادی در شهرستان های پاوه و جوانرود تا پایان سال خبر داد و هزینه ساخت هر پایگاه را حدود سه میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در سال آینده هم براساس تفاهم‌نامه هایی که با استانداری منعقد شده است در شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، هرسین و قصرشیرین پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر جهت تقویت بنیه‌های امدادی ایجاد و به بهره‌برداری می رسد.

معتمدی با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرایی و اخذ مجوز برای تاسیس هفت پایگاه امدادی جدید در استان، افزود: هم‌اکنون زمان رسیدن نیروهای امدادی هلال‌احمر در محل حادثه ۱۲ دقیقه است که در آینده و بعد از راه‌اندازی این هفت پایگاه به هشت دقیقه کاهش می یابد.

امدادگران هلال احمر از ابتدای سال در ۶۶۸ حادثه حضوری فعال داشتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در خصوص اقدمات جمعیت هلال احمر استان از ابتدای سال هم گفت: در این مدت امدادگران در ۶۶۸ حادثه که ۴۲۷ مورد حوادث جاده ای، ۱۱۲ مورد حوادث کوهستان، هشت مورد حوادث آتش سوزی و جنگل و ۵۵ مورد برف و کولاک بوده حضور داشتند که به ۱۰ هزار و ۹۰۰ حادثه دیده امدادرسانی شده که از این تعداد هشت هزار و ۹۴۷ امدادرسانی در برف و کولاک، یک هزار و ۲۹۵ مورد حوادث جاده ای، ۳۳۶ نفر در آبگرفتگی منازل، ۱۸۰ نفر در حوادث کوهستانی و امدادرسانی به ۶۷ نفر هم به صورت حضوری انجام شده است.

او از اسکان اضطراری ۴۶۸ نفر و ۲۹ سورتی پرواز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت ۳۸ کاروان سلامت با ۱۹۲ داوطلب به مناطق محروم اعزام شدند که ارزش ریالی این خدمات ۱۴ میلیارد ریال بود و حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر از این خدمات استفاده کردند و علاوه بر این ۲۴ پروژه محرومیت زدایی هم در سال جاری انجام شد که حدود پنج هزار و ۸۰۰ نفر هم در این پروژه ها حمایت شدند.

معتمدی با اشاره به اینکه در پویش همدلی و مساوات تاکنون جمعیت هلال احمر چند ده بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده که در مجموع ارزش ریالی این بسته ها بیش از سه میلیارد تومان است ادامه داد : یکی دیگر از اقدامات هلال احمر تاسیس و راه‌اندازی خانه‌های هلال است که علاوه بر اینکه تجهیزات و امکانات هلال احمر در بحران ها را نگهداری می‌کند، محلی برای آموزش های امدادی به مردم بومی آن منطقه هم به حساب می‌آید و لازم به ذکر است که هم اکنون ۳۲۹ خانه هلال در استان کرمانشاه وجود دارد.

بیماران کم برخوردار می‌توانند از هلال احمر در درمان خود کمک بگیرند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام جمعیت هلال احمر را اعطای تسهیلات به بیماران نیازمند اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به افرادی نیازمند و بی بضاعتی داده می شود که نیاز به جراحی و درمان داشته باشند و با تایید دانشگاه علوم پزشکی و پزشک معتمد جمعیت هلال احمر به آنها وام های ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

معتمدی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر در۲ سال گذشته به افراد بیمار نیازمند که توان پرداخت هزینه درمانی خود را به بیمارستان ها نداشته اند؛ با اعلام واحد مددکاری دانشگاه علوم پزشکی به طور متوسط به هر فرد از یک میلیون تا پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، یعنی ۷۰ درصد هزینه های درمان آنها را، پرداخت کرده است.

معتمدی افزود: یکی از برنامه های مهم جمعیت هلال احمر در دهه فجر اهدای ۱۰۰ ویلچر به معلولان زیر پوشش بهزیستی با کمک خیران است که ۷۰ درصد اعتبار آن را این جمعیت متقبل شده است.

او همچنین از ارایه خدمات درمانی ارتوپدی و فیزتراپی با تخفیف مرکز توابخشی جمعیت هلال احمر واقع در بلوار شهید بهشتی شهر کرمانشاه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر کرمانشاه از اردیبهشت ماه تاکنون نزدیک به چهار میلیارد تومان هزینه درمان بیماران نیازمند کرده و در ایام دهه فجر نیز این کمک ها ادامه دارد.

معتمدی همچنین از ابتکار راه اندازی بانک امانت و تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۵ شعبه شهری جمعیت هلال احمر استان دارای یک اتاق امانات تجهیزات پزشکی است و در آنها خیرین وسایل پزشکی مانند عصا، ویلچر، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز و دیگر امکانات قرار می دهند تا بیماران سرپایی نیازمند این تجهیزات به امانت ببرند پس از بهبود آن را پس بیاورند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته