یادمان شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم در پایشگاه نفت کرمانشاه افتتاح شد


یادمان شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم در پایشگاه نفت کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه - ایرنا - یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم در پایشگاه نفت کرمانشاه امروز (19 بهمن) در هشتمین روز دهه فجر با حضور مادر شهید مدافع حرم «مهدی نوروزی»، مسوولان و فرماندهان نیروهای مسلح و مسوول دفتر نمایندگی ولی فیه در سپاه استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در این مراسم گفت: آنچه که تفکر حاج قاسم سلیمانی را به یک مکتب تبدیل کرد، رفتار، گفتار و منش این شهید والامقام بود که همه را از اصول اسلام، قرآن، زندگی رسول خدا (ص) و ائمه مانند اخلاص کار برای خدا، صداقت و شجاعت، عقلانیت و تدبیر در امور، گرفته بودند.

«حجت‌الاسـلام شمس‌الله جلیلیان» در ادامه با اشاره به ضرورت جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: زمانی که ضرورت، ضرورت جهاد بود، بعد از جنگ تحمیلی جهاد خدمت رسانی ضروری شد اما امروز با توجه به هجمه، توطئه و دسیسه‌های دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ای، جهاد تبیین ضرورت دارد یعنی دستاوردهای بزرگ انقلاب را براساس حقیقت و واقعیت با مستند و زبان رسانه به اطلاع مردم برسانیم.

او با بیان اینکه معاند خارج نشین در بحث انکار دستاوردهای انقلاب اسلامی بیکار ننشسته است، اظهار کرد، دشمن کارش دشمنی است اما نمی‌شود از گفته عده‌ای در داخل کشور که حتی در طول انقلاب اسلامی خود مسوولیت داشتند ولی در مورد دستاوردهای انقلاب با شک و تردید حرف می‌زنند گذشت، به همین خاطر جهاد تبیین ضرورت دارد.

حجت الاسلام جلیلیان در ادامه یادآور شد: از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی همین بس که تمام سرنوشت و مسوولیت اداره کشور به دست خود ماست حتی اگر تصمیم اشتباهی گرفته شود، نه مانند دوران رژیم ستمشاهی که سفارت بیگانگان برای ما تصمیم بگیرند و در بعد نظامی مستشاران آمریکایی چند برابر ارتشیان ما حقوق بگیرند و کاملا وابسته بودیم، اما الان قدرت نظامی ما در منطقه زبانزد است و در عرصه پهبادی و موشکی در جهان حرف برای گفتن داریم.

وی اضافه کرد: در دوران ستمشاهی حتی برای کوچکترین مدیریت در سطح کشور نیاز گرفتن به اجازه از بیگانگان بویژه آمریکایی‌ها بود، اما به یُمن انقلاب اسلامی، ایران از کشورهای قدرتمند است.

تفکر مردم سالاری دینی یکی از دستآوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در بخش دیگری حکومت مردم سالاری دینی نظام مقدس اسلامی را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب دانست و اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با ارایه تفکر مردم سالاری دینی و ولایت فقیه غبار را از چهره دین پس از قرن‌ها سکوت و گوشه نشینی زدود و آن را به عنوان یک تفکر مهم سیاسی حکومت داری در جهان مطرح کرد و امروز به واسطه همین تفکر ایران در جهان قدرتمند است.

حجت اسلام جلیلیان تاکید کرد: به واسطه حکومت دینی، نعمت و برکت فرماندهی کل قوا بر عهده یک مرجع دینی است که همین امر باعث شده تا ایران در بسیاری از ابعاد نظامی، سیاسی به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح باشد.

او با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای و علمی، خدمت رسانی انقلاب اسلامی با رهبری با صلابت امام راحل و در ادامه مقام معظم رهبری گفت: به هیچ وجه خدمات نظام اسلامی در بحث زیرساخت‌ها و افزایش قدرت دفاعی و نظامی و اداره سیاسی کشور با رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست لذا وظیفه داریم اینها را با مستند سازی و تکیه بر مدارک و شواهد به نسل جوان و نوجوان منتقل کرده و توطئه و دسیسه چینی رسانه‌های معاند نظام و دشمنان را خنثی کنیم.

در این مراسم همچنین از مادر شهید مدافع حرم مهدی نوروزی تجلیل شد.

برگزاری مراسم تواشیح، سرود و هم خوانی از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه در پالایشگاه نفت بود.

ااستان کرمانشاه ۱۷ شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید