453 بیمار کرونایی در قم بستری هستند


453 بیمار کرونایی در قم بستری هستند

قم ـ ایرنا ـ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: 453 تَن بیمار به علت بیماری کووید-19 در مرکزهای درمانی این استان بستری هستند که 48 تن از آن‌ها بَدحال هستند.

به گزارش عصر سه‌شنبه از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید-۱۹ در این استان افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۹ بهمن‌جاری، ۱۲۴ تَن بیمار با علایم کرونا مثبت به صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۹۷ تن بیمار جدید در زمینه مذکور در مرکزهای درمانی استان قم بستری و همچنین ۶۸ تن بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «قرمز» است، اعلام کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، سه تن به علت کرونا در استان قم فوت شده است.

مصری با بیان اینکه تاکنون تعداد یک میلیون و ۶۹۷ هزار و ۳۶۸ دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در ۲۴ گذشته ۵۷۸ مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که ۳۸۷ مورد آن مثبت بوده است.

تهیه ۲۰۰ بسته معیشتی به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم

۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان شامل ماکارونی، رب گوچه فرنگی، روغن، برنج و گوشت تهیه و آماده سازی شده است که در بین نیازمندان توزیع می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در بازدید از این مراحل آماده سازی این بسته ها گفت: این یک رزمایش همدلی و احسان است که همه مجموعه دانشگاه از اول شیوع ویروس کرونا، برنامه خوبی در راستای کمک به آسیب دیدگان کرونا و تهیه و تدارک بسته‌های معیشتی داشته‌اند که این امر تداوم دارد.

مصری با قدردانی از تلاش های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: این حرکت مبارک و اقدام ارزشمندی است که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب که فرمودند در کنار رعایت دستورات بهداشتی باید به کسانی که از کرونا آسیب دیده اند، هم در رزمایش همدلی و احسان کمک کنند، انجام شده است.

بررسی وضعیت پرستاران در مراکز درمانی قم

بر اساس این گزارش، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با مدیران دفاتر پرستاری بیمارستان های استان قم تشکیل جلسه داد و آخرین وضعیت پرستاری در این مراکز را جویا شد.

مصری در این جلسه، ضمن قدردانی از تلاش های پرستاران در مقابله با بیماری کووید-۱۹، بر خدمات رسانی هر چه بیشتر به بیماران تاکید کرد.

بازدید از مجتمع سرطان بیمارستان شهید بهشتی

همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، امروز به صورت سرزده به از مجتمع سرطان بیمارستان شهید بهشتی شهر قم بازدید کرد که در این بازدید نحوه خدمات رسانی به بیماران و همچنین خدمات انجام شده، مورد بررسی قرار گرفت.

استان قم از هشتم بهمن‌ماه جاری، دوباره در وضعیت «قرمز» کرونایی قرار گرفته است.

ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» و همچنین «تزریق واکسن» توصیه شده است.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

ویروس کرونا ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد و ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ ویروس کرونا در ایران و استان قم شناسایی و اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها