جایگاه بالای هیات مذهبی در پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران


جایگاه بالای هیات مذهبی در پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران

طاهری با اشاره به جایگاه بالای هیات مذهبی و مجلس عزای امام حسین علیه السلام در پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ابتدا تا کنون گفت: اگر به این سیره در هیأت ها عمل شود شاهد تحول بزرگ و شگفت در اجتماع خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حنیف طاهری، مداح و ذاکر سرشناس اهل بیت علیهم السلام ضمن حضور در برنامه زنده روایت هیات با اشاره به مهمترین چالش ها و مسئله های موجود در میان هیات مذهبی و عدم استفاده مناسب از ظرفیت مساجد کشور گفت: متاسفانه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شاهد فاصله‌ای بین مساجد و برگزاری هیات مذهبی و مجالس عزای امام حسین علیه السلام هستیم.

وی ضمن انتقاد از حضور کمرنگ جوانان در مساجد و لزوم توجه به شور و انرژی و اشتیاق آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب تصریح کرد: امروز یکی از آسیب‌های مساجد ما این است که استقبال جوانان از این فضا کمرنگ شده است گرچه که نه مساجد و نه هیئات مذهبی هدف و ریشه خود را فراموش نکردند و از آن فاصله نگرفتند اما به خاطر برخی سلیقه های شخصی این فاصله بین هیآت و مسجد رقم خورده است.

این مداح و ذاکر سرشناس اهل بیت علیهم السلام به عنوان کرد: همه بزرگان اذعان دارند که خون جاری در رگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در ابتدای شکل گیری جوانان بودند اغلب همین جوانان با شور و اشتیاق در تظاهرات شرکت می‌کردند اما امروز این شور جوانی که باید با هدایت و تجربه بزرگترها و ریش سفید ها هدایت شود در مساجد وجود ندارد.

طاهری با اشاره به جایگاه بالای هیات مذهبی و مجلس عزای امام حسین علیه السلام در پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ابتدا تا کنون اظهار کرد: امام خمینی رحمت الله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می فرماید: "ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" بر همین اساس همه هویت کشور و نظام جمهوری اسلامی به اسلامی بودن و ارتباطش با اهل بیت علیهم السلام است. بر همین اساس از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بار و تلاش این انقلاب بر دوش هیآّت ها و مجالس عزای امام حسین علیه السلام است. به گونه ای که به گفته رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای اگر به این سیره در هیآت ها عمل شود شاهد تحول بزرگ و شگفت در اجتماع خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که هیآت های مذهبی مطالبه گر هستند و برای خواسته های خود به جناح سیاسی و یا دولت خاصی توجه ندارند عنوان کرد: هیآت ها و مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام در زمان کنونی زنده بودن خود را حفظ کرده و همواره مطالبه گر است و کاری به فلان دولت جبهه سیاسی ندارد امروز یکی از مطالبه‌گری های حیات و مجالس مذهبی از مساجد کشور است و سوال ما این است که چرا جوانان در این مکان مقدس حضور کمرنگ دارند در حالی که اگر ارتباط میان هیآت جوانان و مساجد پررنگ شود موجب انسجام و وحدت رویه در بسیاری از رویدادهای مهم کشور خواهد شد.

بنابر این گزارش در ادامه برنامه روایت هیآت ها، محمدرضا طالقانی پیشکسوت عرصه کشتی و از مشتاقان و هیآت داران با سابقه مجلس اهل بیت علیه السلام ضمن ارتباط تلفنی می گفت: از جوانی هر کجا نام هیآت و پرچم امام حسین علیه السلام بر افراشته شد ما در آنجا سینه زن بودیم و هستیم از ابتدای سال ۱۳۵۷ و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حاج حسن لاله که از پیشکسوتان عرصه هیآت داری است آشنا شدم و همه بچه هیآتی ها از سال ۱۳۴۲ می‌دانند که علم امام حسین علیه السلام بر دوش بچه هیأتی های امام حسین علیه السلام بوده و هست.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی