اقتصاد زیارت شهر مشهد با اقتصاد حضور زائر گره خورده است


اقتصاد زیارت شهر مشهد با اقتصاد حضور زائر گره خورده است

به گزارش «دنیای سفر» مهدی سالاری منش در گفت و گو با ایسنا در خصوص مدیریت زائر در شهر مشهد، اظهار کرد: شهر مشهد در شرایط عادی، هر سال بیش از 20 میلیون زائر دارد. بنابراین مدیریت زائر جوانب مختلفی مانند مسائل هویتی حوزه زیارت، فرهنگی، زیارت، خدمات رسانی، اقتصادی و … دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. البته تمام این حوزه ها به مدیریت شهری و شهرداری...

رئیس اداره خدمات زیارت معاونت #گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری #مشهد گفت: از آنجایی که اقتصاد زیارت مشهد به حضور زائران گره خورده است، افزایش ماندگاری زائر در مشهد از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل اقدامات در این حوزه باید به درستی برنامه ریزی شود.

به گزارش «دنیای سفر» مهدی سالاری منش در گفت و گو با ایسنا در خصوص مدیریت زائر در شهر مشهد، اظهار کرد: شهر مشهد در شرایط عادی، هر سال بیش از ۲۰ میلیون زائر دارد. بنابراین مدیریت زائر جوانب مختلفی مانند مسائل هویتی حوزه زیارت، فرهنگی، زیارت، خدمات رسانی، اقتصادی و … دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. البته تمام این حوزه ها به مدیریت شهری و شهرداری مرتبط نمی شود بلکه دستگاه ها و حوزه های مختلف باید انجام وظیفه کنند.

وی افزود: شهرداری مشهد در سال های اخیر در رابطه با مدیریت زیارت اقدامات مربوط به این حوزه را انجام داده است. مشهد شهری جهانی است و هر سال تعداد زیادی زائر خارجی به مشهد سفر می کنند، بنابراین باید به همین اندازه نیز رشد کند تا بتوان شاهد سفر زائران جدید از کشورهای مختلف به این منطقه بود و در راستای آن باید شرایط خدمت رسانی برای زائران به خوبی فراهم شود.

رئیس اداره خدمات زیارت معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: بخش دیگری از خدمات که متوجه مدیریت شهری و شهرداری است در حوزه های مختلفی مانند حمل ونقل، مسائل شهری، فضاآرایی ها و اکران های شهری است. اما حوزه هایی مانند خدمات رسانی در اسکان زائران در حوزه شهرداری نیست و حتما باید به آن پرداخته شود. شهرداری مشهد همچنین سعی کرده است فعالیت ها و اقدامات در حوزه زیرساخت های شهری را برای خدمات رسانی بهتر به انجام برساند.

مدیریت زیارت چند بخشی است

وی عنوان کرد: بخش هایی مانند مسائل فرهنگی در حوزه زائران و خدماتی که داخل حرم مطهر ارائه می شود، از جمله وظایف آستان قدس رضوی است. امروز بحث امنیت زائر یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود که به دستگاه های امنیتی مربوط می شود. مدیریت زیارت چند بخشی است و باید تمام دستگاه ها و ارگان های مختلف پای کار باشند.

سالاری منش خاطرنشان کرد: این چند بخشی بودن کار را سخت کرده و باید مدیریت واحدی وجود داشته باشد و لازم است که هم افزایی صورت گیرد. یکی دیگر از مواردی که باید مورد اهمیت قرار گیرد، اقتصاد زیارت است؛ چراکه اقتصاد زیارت شهر مشهد با اقتصاد حضور زائر گره خورده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل افزایش ماندگاری زائر در این حوزه موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود و مکانیسم ها و اقداماتی که برای ماندگاری زائر برنامه ریزی شده است با توجه به اهمیت آن باید به درستی انجام گیرد.

جایگاه و نقش مشهد در سطح کشورهای اسلامی معرفی شود

رئیس اداره خدمات زیارت معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم در حوزه مدیریت زیارت، معرفی شهر مشهد در سطح کشورهای اسلامی است که باید نقش و جایگاه شهر مشهد در سطح کشورهای اسلامی طرح موضوع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی