آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد


آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بالغ بر 114 هزار و 397 نفر مبتلا به کرونا تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

دکتر پرویز یزدان‌پناه روز شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد کرونای استان با بیان اینکه روند بیماری کرونا هم اکنون افزایشی است، افزود: میزان شیوع بیماری در گروه های شغلی معلم و دانش آموز ۲۲ درصد، کارمند ادارات ۲۰ درصد، مشاغل آزاد ۱۸.۶ درصد، خانه دار ۱۷.۸ درصد، پرسنل بهداشتی و درمانی۷.۳ درصد، نیروهای نظامی و انتظامی ۵.۵ درصد، افراد بیکار ۴.۱ و دانشجویان ۲.۱ درصد است.

وی اظهارکرد: درصد مثبت بودن دانش آموزان و معلمان در هر شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در بهمن ماه به ترتیب مارگون حدود ۵۰ درصد، باشت ۳۸ درصد، کهگیلویه ۳۲ درصد، لنده ۲۷.۵ درصد، بهمئی ۲۲ درصد، دنا ۲۰ درصد، چرام ۱۹.۳ درصد، بویراحمد ۱۷.۹ درصد و گچساران ۱۷.۴ درصد می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۴۳ هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۳۳۷ نفر بستری و ۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر ترخیص شده‌اند. در آخرین روز ۲۴۰۰ نفر مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای استان داشته ایم، با توجه به اینکه قبل از این تعداد مراجعات ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر بوده هم اکنون مراجعه کنندگان بیش از دو برابر شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: هم اکنون ۱۴۴ نفر بستری هستند که ۴۸ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. طی هفته گذشته کل بیماران بستری استان زیر ۱۰۰ نفر بوده در حالی که هم اکنون به ۱۴۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۹۵ هزار تست نیز انجام شده است، ادامه داد: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان ۴۰ سال و میانگین سنی مرگ و میر ناشی از بیماری نیز ۶۷ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون در استان تاکنون یک میلیون و ۲۰۱ هزار دُز واکسن تزریق شده است که در نوبت اول ۵۳۳ هزار دُز و در نوبت دوم ۴۷۷ هزار دوز و در نوبت سوم ۱۹۲ هزار دُز تزریق شده است.

یزدان‌پناه بیان کرد: پیش بینی ما این است با روند کنونی، تعداد شهرستان های رنگ قرمز کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سئوال که دورکاری کارکنان دولت آیا در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می شود یا خیر؟ هم ادامه داد: ما معتقدیم با تعطیلی مدارس و دورکاری ادارات می توان جلوی روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: باید تصمیمات سختگیرانه ای باهدف جلوگیری از سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا در این استان گرفته شود.

یزدان‌پناه بیان کرد: تمامی تجمعات و دورهمی ها باید در استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته و شلوغی ها در تمامی آیین های تجمعی به حداقل برسد.

وی اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶ هزار و ۹۳۷ نفر از مبتلایان به این بیماری ویروسی در سطح استان بهبود یافته اند و هم اکنون چهار هزار و ۲۴۰ نفر در سطح استان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند در حالی که قبلاً این تعداد بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر بوده یعنی هم اکنون با افزایش سه برابری مواجه شده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: دیروز از ۱۱۵۳ نمونه گرفته شده ۶۲۹ مورد معادل ۵۴ بودند که از این تعداد ۲۷۲ مورد مربوط به شهرستان بویراحمد، ۱۴۹ مورد مربوط به شهرستان گچساران، ۷۲ مورد مربوط به شهرستان کهگیلویه، ۳۸ مورد مربوط به شهرستان مارگون، ۳۰ مورد مربوط به شهرستان بهمئی، ۲۸ مورد مربوط به شهرستان لنده، ۱۴ مورد مربوط به شهرستان چرام، مورد مربوط به شهرستان دنا و نمونه ای در شهرستان باشت نداشته‌ایم.

یزدان‌پناه افزود: پیک ششم بیماری کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اسفند ماه است هم اکنون باید تا جایی که می‌توانیم اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و از تجمعات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در خصوص استفاده از ماسک‌های سه لایه تاکید کرد ماسک‌های سه لایه به تنهایی برای جلوگیری از کرونا امید روم کافی نیست بلکه بهتر است ماسک پارچه ای روی ماسک لایه استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در بین اصناف کمتر شده و یا دیده نمی شود بنابراین از دستگاه‌های متولی انتظار داریم با متخلفان برخورد و اقدام به پلمپ واحدهای صنفی متخلف کنند.

یزدان‌پناه بیان کرد: کودکان ۵ تا ۱۲ ساله برای زدن واکسن کرونای خود و مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند چرا که کرونای امیکرون کودکان را بیشتر از سایر سنین درگیر می‌کند.

انتهای یپام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان