اصلاح قوانین به نفع تولید زمینه تحول اقتصادی را فراهم می کند


اصلاح قوانین به نفع تولید زمینه تحول اقتصادی را فراهم می کند

رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی با اشاره به اصلاح قوانین به نفع تولید، گفت: قوانین کشور تاحدودی حامی واردات است و نیاز است با اصلاح آن به نفع تولید زمینه تحول و توسعه اقتصادی در کشور را فراهم شود.

کمبرانی ۲۳ بهمن در مراسم افتتاح خط تولید نشاسته صنعتی در اردبیل اظهار کرد: ما در دوران خدمت بارها طعم شیرین لذت به نتیجه رسیدن طرح های پژوهشی و تحقیقاتی به مرحله تجاری سازی را چشیده ایم و همچنان سعی مان بر این است تا با حمایت از طرح ها و ایده های خوب آن ها را در مجموعه جهاد دانشگاهی به ثمر برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی اقدامات موثری را در استان ها در راستای حمایت از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی انجام می دهند که نمونه موفق آن تولید نشاسته صنعتی از سیب زمینی بوده که در استان اردبیل امروز به ثمر نشسته است.

رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی از حمایت های بی دریغ رئیس جهاد دانشگاهی در به ثمر نشستن این طرح ارزشمند تقدیر کرد و گفت: این پروژه مصداق طرح های تحقیقاتی کاربردی است که با همراهی مسئولان استانی به ویژه پیگیری جهاد دانشگاهی اردبیل به نتیجه رسیده و امیدواریم با جلوگیری از خام فروشی این محصول به قیمت نازل چنین طرح های باارزش افزوده و اشتغالزا توسعه یابد.

کمبرانی بیان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل جایگاه بالایی را در تولید محصول سیب زمینی دارد به راحتی می توان از دورریز محصول درجه سه و چهار سیب زمینی در راستای تامین مواد اولیه این کارخانه استفاده کرد.

وی افزود: در گام نخست تا 500 تن و در گام های نهایی نیز تا 2 هزار تن توان تولید در این استان وجود دارد تا نیز کشور را در صنایع مختلف تامین شود.

رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه تبدیل ایده به تولید و محصول تجاری سازی شده آرزوی هر محقق است که شیرینی آن هیچگاه فراموش نمی شود، ادامه داد: ما در جهاد دانشگاهی از این ایده های کارآفرین حمایت کرده و سعی می کنیم فعالان و سرمایه گذاران را در این بخش مورد حمایت قرار دهیم.

کمبرانی بیان کرد: در کشور قوانین حامی تولید و صنعت کمرنگ است و متاسفانه بیشتر از واردات حمایت بیشتری می شود، در حالی که اصلاح این قوانین به نفع تولید می تواند زمینه تحول اقتصادی را فراهم آورد.

وی اظهار کرد: ما مدعی نیستیم که با رانت و سایر حمایت های بی ثمر تولید داخلی به سمت تولید بی کیفیت حرکت کند بلکه هدف مسئولان امر باید حمایت از تولید باکیفیت داخلی در رقابت با محصولات مشابه خارجی باشد تا جلوی واردات گرفته شود.

رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود ما در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی حمایت های لازم را از فرآوری محصولات متنوع در راستای حمایت از صنیع مختلف انجام می دهیم تا یک ارزش افزوده بیشتر نصیب این استان شود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد