تمام خاک اسرائیل و همه پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های قدرتمند ایران!


تمام خاک اسرائیل و همه پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های قدرتمند ایران!

گزارش حاکی است موشک خیبر شکن که به تمامی در داخل ایران تولید شده و با سوخت جامد کار می کند، 1450 کیلومتر بُرد داشته و دقت بی نظیری دارد. روز چهارشنبه ایران از موشک تازه ای رونمایی کرد که بنا به گزارش، هم تا پایگاههای منطقه ای ایالات متحده و هم به هدفهای واقع در داخل اسرائیل، دشمن اصلی ایران، می رسد.

نواندیش: گزارش حاکی است موشک خیبر شکن که به تمامی در داخل ایران تولید شده و با سوخت جامد کار می کند، ۱۴۵۰ کیلومتر بُرد داشته و دقت بی نظیری دارد. روز چهارشنبه ایران از موشک تازه ای رونمایی کرد که بنا به گزارش، هم تا پایگاههای منطقه ای ایالات متحده و هم به هدفهای واقع در داخل اسرائیل، دشمن اصلی ایران، می رسد.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، آسوشیتدپرس با اشاره به رونمایی از موشک جدید خیبرشکن نوشت: تلویزیون ایران در گزارشی گفت که این موشک با سوخت جامد کار می کند و بُرد آن ۱۴۵۰ کیلومتر معادل ۹۰۰ مایل است.

تمام خاک اسرائیل و همه پایگاه های آمریکا در منطقه در تیررس موشک های قدرتمند ایران!

نام این موشک «خیبر شکن» است، یادآور قلعه یهودی که در صدر اسلام به دست مسلمانان افتاد. در گزارش گفته شد این موشک دارای دقتی بی نهایت بالا است، صفر تا صد آن بومی است و می تواند از سامانه های سپر موشکی بگذرد. نزدیکترین فاصله اسرائیل تا ایران حدود ۱۰۰۰ کیلومتر معادل ۶۲۰ مایل است.

ایران موشک هایی در اختیار دارد که قادر به طی مسافتی تا ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۵۰ مایل) اند. در ماه ژانیه ایران موتوری برای نصب در راکت سوخت جامد که برای پرتاب ماهواره استفاده می شود آزمایش کرد. موشک های حامل ماهواره معمولا از سوخت مایع استفاده اما راکتهای سوخت جامد را می توان برای پرتابگرهای پرتابل تنظیم کرد که می توانند همه جا از جمله جاده های اصلی یا خط آهن بروند. راکت هایی که سوخت جامد خالص مصرف می کنند معمولا ارتباطی با موشک های بالستیک دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری