فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد


فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با ابلاغ بخشنامه سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور به ادارات کل استانی واگذار شد. 

مهرداد جهاندیده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تصمیم با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکز زدایی و تکریم ارباب‌رجوع اتخاذ شده است.
وی افزود: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامه‌های شغلی برای انجام صدور و تمدید گواهینامه‌ می توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرآیند مذکور تاکنون توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها وزارت متبوع انجام می‌شد.
وی ادامه داد: همه متقاضیان برای تمدید گواهینامه شغلی می‌بایست هنگام مراجعه دفترچه ی گواهینامه شغلی خود را همراه داشته باشند و این خدمت به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.
جهاندیده اظهارداشت: بر اساس قانون کار، کارگر به کسی اطلاق می شود که به درخواست کارفرما و در مقابل دریافت حق السعی انجام کار مشخصی را بر عهده دارد و بر همین اساس هر ایرانی که در خارج از کشور و به ازای دستمزدی که دریافت و مشغول بکار است، می تواند متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشد.
وی افزود: شرط اصلی صدور گواهینامه شغلی، احراز اشتغال متقاضی در خارج از کشور و تایید مدارک شغلی متقاضی توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشوری است که متقاضی در آنجا اشتغال دارد و به عبارتی در هر کشور خارجی که نمایندگی دایر و مشغول ارائه خدمات است ، متقاضیان گواهینامه شغلی نیز می‌توانند در صورت تایید مدارک شغلی خود متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم