قدمت 7000ساله دامغان بسترساز رونق صنعت گردشگری


قدمت 7000ساله دامغان بسترساز رونق صنعت گردشگری

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: قدمت هفت هزار ساله میراث‌فرهنگی دامغان، سند افتخار گردشگری کشور است.

علی‌اکبر علیزاده در بازدید از آثار تاریخی دامغان اظهار کرد: تمدن هفت هزارساله میراث‌فرهنگی دامغان نه تنها سند افتخار گردشگری استان که مایه افتخار میراث‌فرهنگی و صنعت گردشگری کشور است و می تواند زمینه ساز رونق صنعت گردشگری در این شهر تاریخی باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان به میراث‌فرهنگی کم‌نظیر دامغان افزود: لازم است مسئولان نهایت تلاش خود را به میدان آورده و این تمدن کم‌نظیر را به بهترین شکل در معرض دید گردشگران داخلی و بین‌المللی قرار دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان نیز در این بازدید با اشاره به اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعدد و بی‌شمار دامغان، گفت: در این شهر علاوه بر تمدن هفت هزار ساله حصار و محوطه تاریخی قومس، آثار برجسته تاریخی مربوط به دوره اسلامی مانند مسجد تاریخانه، محوطه تاریخی و طبیعی چشمه‌علی، باروی قدیمی شهر، کاروانسراها، قلاع، حمام‌ها، خانه‌های قدیمی و..‌. وجود دارد که در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

مهدی قاسمی افزود: شهرستان دامغان علاوه بر آثار تاریخی، در زمینه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و طبیعی دارای استعدادهای فراوانی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها، می‌تواند راه حل مناسبی برای توسعه اقتصادی دامغان باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، ابراز امیدواری کرد: با حضور سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و حمایت مسئولین شهرستان، رشد و رونق این صنعت را در شهرستان دامغان شاهد باشیم.

خانه لطفی، موزه تاریخ شهر دامغان، خانه ابراهیمی، خانه صدیق، برج پیر علمدار، حمام خوریا، دیوار بارو، دروازه شامان و گنبد خشتی از جمله آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بازدید شده توسط نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!